VIII FRSiH: Rynek dystrybucji na progu zmian (pełna relacja)

O zmianach na rynku handlu hurtowego, kreatywności i strategiach działania funkcjonujących na nim podmiotów oraz konieczności stworzenia platformy dyskusyjnej dla jego uczestników rozmawiali paneliści sesji „Rynek dystrybucji. Sektor hurtowej sprzedaży żywności w decydującej fazie przebudowy” podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Debatę rozpoczęła prezentacja Urszuli Kłosiewicz-Góreckiej z Zakładu Rynku Usług, Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, która scharakteryzowała rynek hurtowy w Polsce.
- Liczba przedsiębiorstw hurtowych wynosi obecnie około 268 tys., czyli ponad 27 proc. podmiotów handlowych, z których około 16 proc. to hurtownie spożywcze. Przedsiębiorstwa te działają w bardzo silnej konkurencji, zarówno miedzy sobą, jak i na poziomie różnych formatów. Konkurują także z sieciami handlowymi, które tworzą własne centra dystrybucyjne i omijają hurtownie w dostawach. Coraz mniej jest także na rynku małych sklepów, czyli głównych odbiorców hurtowni - mówiła Urszula Kłosiewicz-Górecka.
Przeczytaj także:
Jej zdaniem handel hurtowy nadal jest rozdrobniony, ale zachodzą pozytywne zmiany. - Większość obrotów w handlu hurtowym realizują małe i średnie przedsiębiorstwa. W detalu jest odwrotnie. Mikro i małe firmy hurtowe najszybciej reagują na zmiany na rynku - mówiła ekspertka.
Podkreśliła również, że handel hurtowy to przede wszystkim magazyny i transport. – Zmniejsza się liczba przedsiębiorstw, które mają tylko jeden magazyn, a rośnie dynamicznie grupa tych, które mają więcej takich przestrzeni. To naturalne, bo dla małych hurtowni szansą jest integracja przedsiębiorstw. Szansą jest także wzrost liczby sklepów specjalistycznych - trzeba się specjalizować w oparciu o aktualne trendy związane m.in. ze zdrową żywnością. Motorem rozwoju dla małych firm będzie również dynamiczna ekspansja sklepów convenience - uważa Kłosiewicz-Górecka.
Przeczytaj także:
Oprócz mikro i małych hurtowni ekspertka wyróżniła również tzw. hurtownie aktywne, samoobsługowe (cash&carry) oraz obsługujące handel elektroniczny (e-handel). - Hurtownie aktywne to bardzo zróżnicowana grupa firm, które powinny rozwijać usługi, konsolidować się i budować silne relacje z detalem zwłaszcza w obliczu rozwoju sieci franczyzowych. Firmy te powinny inwestować w logistykę, czyli obniżyć koszty magazynowania i transportu - mówiła.
Hurtownie samoobsługowe to przede wszystkim Eurocash, Makro oraz Selgros. - Lider, czyli Eurocash, połączył cash&cary z rozwojem sieci franczyzowych, zapewniając większą konkurencyjność małym i średnim sklepom. Szansą dla tego typu hurtowni jest także zaopatrywanie sektora horeca i włączanie się w obszar konsolidacji. Dla hurtowni obsługujących handel internetowy najważniejsza jest sprawna logistyka. Ma ona kluczowe znacznie zwłaszcza przy żywności. Wzrośnie też zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe - dodała panelistka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- NASTĘPNA »
-
HIP 2015-11-09 14:30:32
PŁACIĆ PŁACIĆ DLATEGO SPOŁECZEŃSTWO GŁOSOWAŁO NA PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ
WYBRANE DLA CIEBIE
- 07:48 Klientka znalazła w słoiku z oliwkami żywego pająka
- Pt 19:31 Mięso na kebab wysłane... przesyłką kurierską
- Pt 17:10 Toys Store ze sklepem na lotnisku w Krakowie
- Pt 16:46 Ceny ziemniaków biją rekordy
- Pt 14:53 Krakowski Kredens bez flagowego lokalu na Nowym Świecie
- Pt 14:50 LPP wynajmuje kolejny lokal w Nowej Stacji, otworzy salon House
- Pt 14:28 GUS: Inflacja w styczniu wyniosła rdr 0,9 proc., a mdm 0,1 proc.
- Pt 14:17 CMR: Wartość transakcji w małych sklepach wzrosła rdr. o 8 proc.
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Lidl uruchamia największe centrum dystrybucyjne w Polsce (galeria)
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Styczeń w handlu: Zwonienia grupowe w Tesco, sanacja Bać-Polu i widmo strajku...
- 1 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 2 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Tesco zwolni setki menadżerów?
- 6 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służewiec), Obrzeżna, 66.50 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Służew), Józefa Elsnera, 75.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Psie Pole (Poświętne), Poświęcka, 33.80 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Grochów), Suchodolska, 65.00 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.