W 2016 roku będzie więcej inicjatyw na rzecz integracji polskiego handlu

Autor: MAH 20 listopada 2015 14:35

26 października Mazowiecka Agencja Handlowa „Społem” zorganizowała swoja cykliczną konferencję handlową, na której przemawiali przedstawiciele spółdzielni oraz jej kontrahenci. O konieczności integracji, łączenia sił polskich firm handlowych mówił Jarosław Szlendak z PT Dystrybucja. Jego zdaniem w roku 2016 będzie więcej inicjatyw na rzecz integracji polskiego handlu, co pomoże w konkurencji z wielkimi sieciami zagranicznym.

Na konferencji przemawiała również prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka. Profesor upatruje szans rozwojowych handlu w łączeniu usług z gastronomią, rozwijaniu sprzedaży marek własnych oraz łączeniu handlu stacjonarnego z pozastacjonarnym, czyli multikanałowością handlu.

- Aby być bliżej klienta trzeba stale analizować jego decyzje zakupowe. Coraz częściej szuka on w internecie tańszych i lepszych ofert - mówiła.

- Do 2020 r. aż 90 procent sklepów będzie usieciowionych. Odnotowuje się przy tym ogromny postęp małych sklepów, które w asortymencie i obsłudze skutecznie konkurują z wielkimi i stąd odwrót zakupów w hipermarketach. Badania wskazują, że obecnie obok ceny, jakości, szerokości oferty, o zakupach decyduje bliskość sklepu i zindywidualizowana oferta „pod lokalnego klienta”. Obok marki własnej, której sprzedaż sięga 44 mld zł rocznie i stosują ją wszystkie sieci, bo buduje wizerunek firmy, atutem są własne zakłady produkcyjne i sprzedaż lokalnych wyrobów - dodała.

Profesor zaznaczyła, że rośnie rola sklepów wyspecjalizowanych i następuje przenikanie formatów, gdzie w jednej sieci są osiedlowe supermarkety, dyskonty i małe sklepy, np. z towarami ekologicznymi, bezglutenowymi, kosmetycznymi. Potrzebna jednak jest agresywna promocja, z wykorzystaniem internetu, aby zachęcać do zakupów młodych klientów, ale i starszych, którzy coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych. 

W odpowiedzi na pytania i wypowiedzi z sali profesor stwierdziła, że choć zauważa ogromny postęp w modernizacji handlu społemowskiego, to jednak widzi wciąż za słabą integrację sieciową. Trzeba też doskonalić bezpośrednią współpracę z dostawcami, a także śmielej promować się w mediach, głównie w mediach społecznościowych. Wskazała też na rolę lokalnych samorządów, szczególnie gmin, w kształtowaniu polityki handlowej, by zapewniać wieloformatowość rynku i zrównoważony handel.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,70

  • Min

    1,12

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555459

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.