Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W ciągu 4 miesięcy br. zamknięto w Polsce 14 tys. sklepów

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 8 sierpnia 2013 19:50

W ciągu czterech pierwszych miesięcy 2013 roku w Polsce zniknęło 14 tys. sklepów - wynika z danych Dziennika Gazety Prawnej. Po uwzględnieniu nowych otwarć oznacza to, że branża detaliczna pomniejszyła się o kolejnych 2,9 tys. placówek. To kontynuacja wieloletniego trendu spadku ogólnej liczby sklepów w Polsce.

Pod koniec kwietnia działało w Polsce 315 134 sklepów. W 2009 roku było to jeszcze 371 839 punktów. Jednocześnie zanotowano wzrost sprzedaży detalicznej w wysokości prawie 100 mld złotych (od 562 do 655 mld złotych). Jedyną branżą, w której liczba placówek rośnie, to sklepy alkoholowe. Pod koniec kwietnia było ich 4157 - pod koniec 2009 roku 3206.

Największe problemy mają sklepy ogólnospożywcze - w ciągu czterech pierwszych miesięcy roku ubyło ich 4,4 tys. Źródło kłopotów małych detalistów tkwi w silnym rozwoju dyskontów oraz centrów handlowych. W tym momencie działa około 3 tys. placówek takich sieci, jak Biedronka czy Lidl. W ciągu kolejnych trzech lat przybędzie ich kolejny tysiąc. Problemem jest także ekspansja centrów handlowych w mniejszych miastach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.