Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W ciągu kilku lat nawet 90 proc. niezależnych sklepów może znaleźć się w strukturach sieci

www.portalspozywczy.pl 25 marca 2014 11:32

Koncept franczyzowy zupełnie odmieni polski rynek handlu, dzięki niemu w ciągu kilku najbliższych lat nawet 90 proc. niezależnych sklepów może znaleźć się w strukturach jakiejś sieci. Tak radykalne usieciowienie handlu powoła do życia nowych, potężnych graczy w handlu nowoczesnym. Przewagę zyskają ci, którzy znajdą właściwy klucz do rozwoju sklepów poprzez franczyzę - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Za 3-5 lat rynek handlowy będzie wyglądał zupełnie inaczej. Myślę, że czeka nas usieciowienie niezależnego handlu na poziomie nawet 90 proc. Typowe niezależne sklepy nie będą miały racji bytu, poza 5-10 proc., które będą działały w swojej niszy. Tak radykalne usieciowienie handlu powoła do życia nowych, potężnych graczy w handlu nowoczesnym - mówi Piotr Grauer.
Podkreśla, że z punktu widzenia klienta, sklepy tych sieci nie będą się specjalnie różnić od działających obecnie sieci zaliczanych do handlu nowoczesnego, np. Żabki.
Jego zdaniem, na rynku zwyciężą ci, którzy znajdą pomysł, jak ze sklepów działających obecnie w ramach miękkiej, często „partyzanckiej" franczyzy i sklepów niezależnych, stworzyć spójny, zwarty, dobre zarządzany projekt oparty na twardej franczyzie.
- Znalezienie takiego klucza stworzy nową jakość i nowych dużych graczy na rynku. Pierwszą firmą, która będzie starała się wykorzystać tę sytuację, jest zapewne Eurocash. Firma, która już teraz ma skalę, a co za tym idzie - potężną siłę przetargową, będzie w stanie wywierać coraz mocniejszą presję na sklepy związane z nią miękką franczyzą i ją systematycznie usztywniać - ocenia ekspert.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,99

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.