Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W Grupie Eurocash działa 161 hurtowni cash&carry i ponad 11 tys. sklepów franczyzowych

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2014 09:08

W trzecim kwartale 2014 r. sprzedaż formatu Cash&Carry spółki Eurocash do klientów zewnętrznych wyniosła 1,31 mld zł (wzrost o 6,0% r/r). Narastająco za trzy kwartały 2014 r. sprzedaż tego formatu sięgnęła 3,55 mld zł, co oznacza wzrost o 4,4%. Wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Cash&Carry, wyniósł 0,7% w trzecim kwartale 2014 r. i 1,5% w okresie od stycznia do września br.

Liczba hurtowni Eurocash Cash&Carry na koniec trzeciego kwartału 2014 r. wynosiła 161 (w tym 3 hurtownie Batna).

Sieć sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze, liczyła 6 612 placówek na koniec września 2014 r. (161 nowych otwarć w trzecim kwartale).

W trzecim kwartale 2014 r. sprzedaż hurtowa Eurocash z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum wzrosła o 6,2% r/r i wyniosła 485 mln zł, a narastająco za trzy kwartały sięgnęła niemal 1,33 mld zł (wzrost o 9,8%). Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum zmalała r/r o 4%, a w ciągu trzech kwartałów br. spadek wyniósł 1%.
Liczba sklepów franczyzowych zrzeszonych w tej sieci zwiększyła się w trzecim kwartale o 20 placówek i na koniec września 2014 r. liczyła 938 lokalizacji.

Sprzedaż spółki KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła w omawianym okresie 853 mln zł, co oznacza wzrost o 5,9% r/r. Narastająco za trzy kwartały 2014 r. sprzedaż papierosów i produktów impulsowych sięgnęła 2,37 mld zł, czyli o 7,1% więcej niż w analogicznym okresie 2013 r.
W IV kwartale 2014 r. spodziewana jest finalizacja połączenia KDWT z częścią Kolportera w obszarze dystrybucji artykułów tytoniowych i impulsowych.

Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez format Eurocash Alkohole wyniosła 573 mln zł, czyli o 18,7% więcej niż w analogicznym okresie 2013 r. Narastająco, w ciągu trzech kwartałów 2014 r. sprzedaż tego formatu przekroczyła 1,51 mld zł, co stanowi wzrost o 12,9% r/r.

Sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Eurocash Dystrybucja (d. Grupa Dystrybucyjna Tradis) wyniosła 1,06 mld zł i była o 7,2% niższa niż w analogicznym okresie 2013 r. Sprzedaż narastająco za trzy kwartały 2014 r. wyniosła 3,19 mld zł, co stanowi spadek o 13,1% r/r.
- Niższa sprzedaż w okresie trzech kwartałów 2014 r. była spowodowana przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka w połowie 2013 r. (w I półroczu 2013 r. sprzedaż do tej sieci wyniosła około 372 mln zł), przeniesieniem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (około 70 mln zł w I półroczu 2013 r.) a także spadkiem sprzedaży do klientów niezależnych - wyjaśnia Eurocash.

W trzecim kwartale 2014 r. sprzedaż Eurocash Gastronomia do klientów zewnętrznych wyniosła 158 mln zł, tj. o 5,7% mniej w porównaniu z trzecim kwartałem 2013 r. Narastająco w okresie pierwszych 9 miesięcy 2014 r. sprzedaż tego formatu wyniosła 437 mln zł (spadek o 6,3% r/r)..

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.