W I kwartale sprzedaż Eurocash Dystrybucja wyniosła 1,01 mld zł

Autor: www.dlahandlu.pl 13 maja 2014 09:44

W I kwartale 2014 r. sprzedaż formatu Cash&Carry Grupy Eurocash do klientów zewnętrznych wzrosła o 9,2 proc. rok do roku i przekroczyła wartość 1,08 mld zł. Wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni dyskontowych, wyniósł 1,3 proc. (1,7 proc. bez uwzględnienia kategorii wyrobów tytoniowych i kart telefonicznych).

Liczba hurtowni Eurocash Cash&Carry na koniec marca 2014 r. wynosiła 160 (łącznie z 3 hurtowniami Batna).  Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, powiększyła się w I kwartale 2014 r. o 66 placówek i na koniec marca 2014 r. liczyła 6199 sklepów. Udział sklepów abc w całkowitej sprzedaży formatu Cash&Carry sięgnął 52,6 proc.

Sprzedaż hurtowa z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum w I kwartale 2014 r. wyniosła 391,6 mln zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r.  Sprzedaż hurtowa Eurocash dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum zmalała rok do roku o 4,7 proc. Spadek ten wynika z faktu, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w II kwartale, zaś w 2013 r. – w I kwartale. Liczba sklepów franczyzowych zrzeszonych w sieci Delikatesy Centrum na koniec I kwartału 2014 r. wynosiła 894 placówki (19 nowych otwarć w pierwszych trzech miesiącach 2014 r.). 

W I kwartale 2014 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 696,4 mln zł, co oznacza wzrost o 9,2 proc. w porównaniu z I kwartałem 2013 r. Sprzedaż papierosów w ujęciu wolumenowym wzrosła rok do roku o 3,8 proc. do ponad 1 167 mln sztuk. Pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży KDWT miały sfinalizowane w 2013 r. akwizycje lokalnych dystrybutorów wyrobów tytoniowych.

Sprzedaż zrealizowana przez format Eurocash Alkohole do klientów zewnętrznych wyniosła w I kwartale 2014 r. 380,7 mln zł, tj. o 8,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r. Spadek sprzedaży rok do roku w formacie Eurocash Alkohole był głównie związany ze wzrostem stawek akcyzy na alkohol.

Sprzedaż Eurocash Gastronomia do klientów zewnętrznych w I kwartale 2014 r. wyniosła 132,4 mln zł, co oznacza spadek o 6,9% rok do roku. Niższa sprzedaż Eurocash Gastronomia to przede wszystkim efekt przeniesienia do Tradis w ciągu 2013 r. sprzedaży realizowanej do stacji benzynowych. Eurocash Gastronomia koncentruje się obecnie na obsłudze segmentu HoReCa.

W I kwartale 2014 r. sprzedaż Eurocash Dystrybucja (d. Tradis) wyniosła 1,01 mld zł, co stanowi spadek rok do roku o 19,6 proc.. Spadek ten był spowodowany przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka (podczas gdy w I kwartale 2013 r. sprzedaż zrealizowana w ramach tej współpracy wyniosła około 195 mln zł), a także przeniesieniem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (około 55 mln zł w I kwartale 2013 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9116

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.