W I kwartale sprzedaż Eurocash Dystrybucja wyniosła 1,01 mld zł

Autor: www.dlahandlu.pl 13 maja 2014 09:44

W I kwartale 2014 r. sprzedaż formatu Cash&Carry Grupy Eurocash do klientów zewnętrznych wzrosła o 9,2 proc. rok do roku i przekroczyła wartość 1,08 mld zł. Wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla stałej liczby hurtowni dyskontowych, wyniósł 1,3 proc. (1,7 proc. bez uwzględnienia kategorii wyrobów tytoniowych i kart telefonicznych).

Liczba hurtowni Eurocash Cash&Carry na koniec marca 2014 r. wynosiła 160 (łącznie z 3 hurtowniami Batna).  Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash Cash&Carry sieć franczyzowa zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze, powiększyła się w I kwartale 2014 r. o 66 placówek i na koniec marca 2014 r. liczyła 6199 sklepów. Udział sklepów abc w całkowitej sprzedaży formatu Cash&Carry sięgnął 52,6 proc.

Sprzedaż hurtowa z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum w I kwartale 2014 r. wyniosła 391,6 mln zł, co oznacza wzrost o 5,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r.  Sprzedaż hurtowa Eurocash dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum zmalała rok do roku o 4,7 proc. Spadek ten wynika z faktu, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w II kwartale, zaś w 2013 r. – w I kwartale. Liczba sklepów franczyzowych zrzeszonych w sieci Delikatesy Centrum na koniec I kwartału 2014 r. wynosiła 894 placówki (19 nowych otwarć w pierwszych trzech miesiącach 2014 r.). 

W I kwartale 2014 r. sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 696,4 mln zł, co oznacza wzrost o 9,2 proc. w porównaniu z I kwartałem 2013 r. Sprzedaż papierosów w ujęciu wolumenowym wzrosła rok do roku o 3,8 proc. do ponad 1 167 mln sztuk. Pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży KDWT miały sfinalizowane w 2013 r. akwizycje lokalnych dystrybutorów wyrobów tytoniowych.

Sprzedaż zrealizowana przez format Eurocash Alkohole do klientów zewnętrznych wyniosła w I kwartale 2014 r. 380,7 mln zł, tj. o 8,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r. Spadek sprzedaży rok do roku w formacie Eurocash Alkohole był głównie związany ze wzrostem stawek akcyzy na alkohol.

Sprzedaż Eurocash Gastronomia do klientów zewnętrznych w I kwartale 2014 r. wyniosła 132,4 mln zł, co oznacza spadek o 6,9% rok do roku. Niższa sprzedaż Eurocash Gastronomia to przede wszystkim efekt przeniesienia do Tradis w ciągu 2013 r. sprzedaży realizowanej do stacji benzynowych. Eurocash Gastronomia koncentruje się obecnie na obsłudze segmentu HoReCa.

W I kwartale 2014 r. sprzedaż Eurocash Dystrybucja (d. Tradis) wyniosła 1,01 mld zł, co stanowi spadek rok do roku o 19,6 proc.. Spadek ten był spowodowany przede wszystkim zakończeniem współpracy z siecią Stokrotka (podczas gdy w I kwartale 2013 r. sprzedaż zrealizowana w ramach tej współpracy wyniosła około 195 mln zł), a także przeniesieniem lokalizacji cash&carry do Eurocash Cash&Carry (około 55 mln zł w I kwartale 2013 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201