Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W lipcu i sierpniu przybędzie 170 sezonowych punktów Kolportera

Autor: Nasz Kolporter, www.dlahandlu.pl 12 lipca 2013 12:12

Od kilkunastu lat Kolporter organizuje "Akcję Lato". Polega ona na otwieraniu sezonowych punktów handlowych w miejscowościach najbardziej popularnych wśród turystów i dostarczaniu do nich prasy. Tylko na czas wakacji powstało około sto siedemdziesiąt punktów sezonowych. Większość z nich jest czynna tylko w lipcu i sierpniu, ale część rozpoczyna swoją działalność już w kwietniu, przed majówką, a kończy ją we wrześniu.

Ze statystyk Kolportera wynika, że punkty sezonowe powstają głównie na północnych terenach Polski. Potwierdzają to liczby - aż siedemdziesiąt ze stu siedemdziesięciu punktów otwieranych jest na terenie Oddziału Koszalińskiego. Około dwudziestu punktów sezonowych działa na terenie Mazur, a pozostałe przypadają na tereny województw zachodniopomorskiego i pomorskiego.
Inaczej jest w miejscowościach południowej Polski. W tym roku Kolporter nawiązał współpracę tylko z dwoma punktami sezonowymi na Podkarpaciu. W miejscowościach górskich nie widać tendencji do powstawania sezonowych punktów, da się zauważyć natomiast wyraźne zwiększenie zapotrzebowania na prasę.
Większość ze stu siedemdziesięciu punktów sezonowych współpracuje z Kolporterem od wielu lat. Dzięki temu przygotowanie do kolejnego sezonu jest łatwiejsze.

Jaka prasa najczęściej kupowana jest w sezonowych punktach sprzedaży? Z analiz sprzedażowych prowadzonych przez Dział Sprzedaży Kolportera wynika, że najbardziej poczytnymi czasopismami w okresie wakacji są magazyny „plotkarskie" (np. „Party" i „Flesz"), kobiece (najchętniej sprzedają się te z dodatkami), społeczno-polityczne („Newsweek", „Polityka", „Wprost"), sportowe (np. „Przegląd Sportowy"), a także dzienniki „Gazeta Wyborcza", czy „Fakt".Poza przedstawionymi powyżej tytułami dobrze sprzedają się także „Focus" i „Świat Wiedzy".
W sezonie wakacyjnym zwiększa się także sprzedaż czasopism zagranicznych - szczególnie niemieckojęzycznych, co dowodzi tego, że wielu naszych sąsiadów zza zachodniej granicy decyduje się na odpoczynek w Polsce. Najchętniej kupowanym pismem jest oczywiście popularny w Niemczech „Bild". 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.