Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W marcu w małych sklepach wzrosła sprzedaż przypraw, czekolad i zup

Autor: Biuletyn PIH 5 maja 2016 11:30

W marcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 5,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, mimo iż łączna liczba transakcji spadła w tym czasie o 1,2 proc. W ujęciu mdm odnotowano natomiast zarówno wzrost obrotów (o 12,45 proc.), jak i liczby transakcji (o 9,5 proc.) - czytamy w Biuletynie PIH, który przytacza dane za Centrum Monitorowania Rynku.

W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na kategorie, które odpowiadają za dużą część obrotów sklepów małoformatowych, czyli alkohole (o 12%) i produkty tytoniowe (o 12,5%). Szczególnie duże wzrosty w kategorii alkohole odnotowały likiery i kremy (wydatki na nie wzrosły rdr o 91%), whisky (o 58%) i wina stołowe (o 40%).

Duży wpływ na to, co w marcu 2016 r. trafiało do koszyków klientów sklepów małoformatowych, miały przygotowania do Wielkanocy. W omawianym okresie wydatki na przyprawy i dodatki kulinarne były wyższe o prawie 13% niż w marcu 2015 r. i o prawie 30% wyższe niż w lutym 2016 r. Popyt na majonez zwiększył się w porównaniu z marcem 2015 r. o 26,6%, a na chrzan – o 43%. W porównaniu z lutym 2016 r. wzrosty wydatków na te typowo świąteczne kategorie były jeszcze większe – wyniosły odpowiednio 67% i 247%.

Wartość sprzedaży zup mokrych była w marcu br. o 43% wyższa niż w miesiąc wcześniej, natomiast wydatki na warzywa w puszkach (wykorzystywane często do sałatek) zwiększyły się w tym czasie o 46,6%. Z myślą o świątecznych wypiekach klienci częściej wkładali do koszyków m.in. ciasta w proszku (wydatki na nie były wyższe o 93% niż w lutym 2016 r.), dodatki do ciast (wzrost o 90%) i
kakao (o prawie 50%).

Jak zwykle przed Wielkanocą wzrosła sprzedaż czekolady i wyrobów czekoladowych (o 9% w ujęciu rdr i o 36,5% w ujęciu mdm). W marcu br. dużym zainteresowaniem klientów sklepów małoformatowych cieszyły się czekolady (wzrost wartości sprzedaży o 35% w porównaniu z lutym br.), praliny (wzrost o 49%) oraz jajka niespodzianki (o prawie 38%). W marcu 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,45 zł, o 6,8% więcej niż rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.