W marcu w małych sklepach wzrosła sprzedaż przypraw, czekolad i zup

Autor: Biuletyn PIH 5 maja 2016 11:30

W marcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 5,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, mimo iż łączna liczba transakcji spadła w tym czasie o 1,2 proc. W ujęciu mdm odnotowano natomiast zarówno wzrost obrotów (o 12,45 proc.), jak i liczby transakcji (o 9,5 proc.) - czytamy w Biuletynie PIH, który przytacza dane za Centrum Monitorowania Rynku.

W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na kategorie, które odpowiadają za dużą część obrotów sklepów małoformatowych, czyli alkohole (o 12%) i produkty tytoniowe (o 12,5%). Szczególnie duże wzrosty w kategorii alkohole odnotowały likiery i kremy (wydatki na nie wzrosły rdr o 91%), whisky (o 58%) i wina stołowe (o 40%).

Duży wpływ na to, co w marcu 2016 r. trafiało do koszyków klientów sklepów małoformatowych, miały przygotowania do Wielkanocy. W omawianym okresie wydatki na przyprawy i dodatki kulinarne były wyższe o prawie 13% niż w marcu 2015 r. i o prawie 30% wyższe niż w lutym 2016 r. Popyt na majonez zwiększył się w porównaniu z marcem 2015 r. o 26,6%, a na chrzan – o 43%. W porównaniu z lutym 2016 r. wzrosty wydatków na te typowo świąteczne kategorie były jeszcze większe – wyniosły odpowiednio 67% i 247%.

Wartość sprzedaży zup mokrych była w marcu br. o 43% wyższa niż w miesiąc wcześniej, natomiast wydatki na warzywa w puszkach (wykorzystywane często do sałatek) zwiększyły się w tym czasie o 46,6%. Z myślą o świątecznych wypiekach klienci częściej wkładali do koszyków m.in. ciasta w proszku (wydatki na nie były wyższe o 93% niż w lutym 2016 r.), dodatki do ciast (wzrost o 90%) i
kakao (o prawie 50%).

Jak zwykle przed Wielkanocą wzrosła sprzedaż czekolady i wyrobów czekoladowych (o 9% w ujęciu rdr i o 36,5% w ujęciu mdm). W marcu br. dużym zainteresowaniem klientów sklepów małoformatowych cieszyły się czekolady (wzrost wartości sprzedaży o 35% w porównaniu z lutym br.), praliny (wzrost o 49%) oraz jajka niespodzianki (o prawie 38%). W marcu 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,45 zł, o 6,8% więcej niż rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane