Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W Polsce jest już ponad 4 tys. firmowych sklepów piekarniczych

www.portalspozywczy.pl 11 sierpnia 2014 10:48

Dodatkowo około 500-600 kolejnych sklepów piekarniczych działa w ramach prowadzonej przez piekarnie sieci franczyzowej lub prywatnej inicjatywy. - Piekarzy chętnych do inwestowania w sklepy nie brakuje, ponieważ jest to jeden z ważniejszych elementów biznesu dających piekarniom rynek zbytu na produkowane chleby, bułki i ciastka - ocenia Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Jego zdaniem, posiadanie własnego sklepu przez piekarnię ma wiele korzyści. - Rozwój tego kanału sprzedaży daje szybki dostęp do gotówki za sprzedane pieczywo i "tanią" promocję marki własnej. Szczególnie istotny jest ten pierwszy czynnik. Własne sklepy pozwalają na większą niezależność i poprawiają płynność finansową piekarni. W sklepie płatność za pieczywo jest w gotówce. Terminy płatności za faktury, we współpracy z sieciami handlowymi są wielodniowe - tłumaczy Andrzej Piętka.
Ponadto, posiadanie własnego punktu sprzedaży ma duży wpływ na budowanie dobrych relacji z klientami. W Polsce pieczywo w większości przypadków sprzedawane jest anonimowo, trudno jest ustalić producenta bochenka, ciasta lub bułki. Stąd kluczowe znaczenie dla piekarni ma kreowanie własnej rozpoznawalnej marki, przede wszystkim na rynku lokalnym.
- Realizowanie takich celów jest łatwiejsze do osiągnięcia, gdy piekarnia posiada własne stoiska czy sklepy firmowe. W sklepie firmowym można zaoferować znacznie więcej produktów niż piekarnie są w stanie sprzedać do sieci handlowych czy sklepów detalicznych. W ofercie powinien znaleźć się wtedy nie tylko chleb i bułki, ale też wyroby cukiernicze, ciastkarskie i ciasta. Można pokusić się o stworzenie piekarni z ofertą kanapek i przekąsek na ciepło. Niezbędne wydaje się przy tym wprowadzenie do takiego punktu pieca. Rentowość takich sklepów z pieczywem, z ofertą „gorącej lady", jest całkiem przyzwoita. W dużej mierze decyduje jednak o tym lokalizacja i jakość oferty piekarniczej - wymienia ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.