W styczniu w małych sklepach klienci kupili mniej alkoholi niż przed rokiem

Autor: CMR 14 lutego 2017 11:51

W styczniu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 15,4% niższa niż w grudniu 2016 r. W ujęciu rdr odnotowano spadek o 1,7%, a liczba zarejestrowanych transakcji spadła o 8%

Z danych CMR wynika, że w styczniu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,67 zł, czyli o prawie 8% mniej niż w grudniu 2016 r.

W styczniu 2017 r. wartość sprzedaży alkoholi, kategorii kluczowej dla obrotów sklepów małoformatowych, była niższa o 5,8% niż przed rokiem, natomiast liczba zarejestrowanych paragonów zawierających alkohole spadła o 7,9%. W omawianym okresie odnotowano spadek wartości sprzedaży piwa oraz wódek czystych, więcej rok wcześniej klienci wydali za to na wódki smakowe, brandy oraz likiery.
Najwyższe wzrosty zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak również liczby transakcji odnotowały kategorie, które mają marginalne znaczenie dla obrotów sklepów małoformatowych, takie jak: produkty sojowe (o 50% paragonów więcej niż rok temu), ciasta w proszku, batony chłodzone, kremy czekoladowe i orzechowe, a także mleko i napoje mleczne smakowe. Styczniowa fala mrozów przełożyła się na wyższą niż rok wcześniej sprzedaż środków na przeziębienie i grypę oraz na ból gardła.
W porównaniu do grudnia 2016 r. w styczniu 2017 r. zmniejszyły się wydatki klientów na niemal wszystkie kategorie. Największe spadki zaraportowano dla kategorii typowo świątecznych, takich jak produkty rybne, czekolada i wyroby czekoladowe, przyprawy i dodatki kulinarne. W styczniu spadła również sprzedaż alkoholi (m.in. wódek, whisky i win), które w grudniu cieszyły się większym zainteresowaniem w związku ze świąteczną biesiadą oraz Sylwestrem.
Średnia wartość transakcji w styczniu 2017 r. wyniosła 13,7 zł i była niższa od średniej wartości w grudniu 2016 o niemal 8% i blisko 7% wyższa niż w styczniu ubiegłego roku. W koszyku przeciętnego klienta sklepu małoformatowego znalazły się 3-4 opakowania produktów.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

CMR jest niezależną agencją badawczą specjalizującą się w badaniach danych transakcyjnych, które pobiera on-line z reprezentatywnej, ogólnopolskiej próby sklepów spożywczych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mario 2017-02-15 09:57:57

    Cieszyć się czy płakać??? Podawane są różne dane z których jednoznacznie wynika że w handlu tradycyjnym dzieje się bardzo, bardzo źle. Czy tam są sami nieudacznicy, nie, tam są ludzie którzy cierpią i są spychani w niebyt, nikt się o nich nie martwi. Rekinom się umożliwia funkcjonowanie na jak najlepszych warunkach, a biednych małych detalistów się niszczy zamiast ich wspierać. Gdzie jest rząd, gdzie są decydenci lokalni, czy oni są ślepi i głusi oraz głupi, czy tylko udają bo im z tym dobrze, a biedny lud cierpi. Czy ktoś się opamięta i zrobi STOP dewastacji polskiego handlu, czy detaliści powinni wziąć "kosy" i ruszyć na Warszawę. Nie piszcie więcej jak jest, bo nawet ślepy to widzi, a piszcie jak tą sytuację odwrócić i nie pytajcie siebie czy wspierać, ale pomyślcie jak wspierać i to będzie twórcze i może coś się z tego urodzi. A że jest źle to każdy Kowalski będący detalistą doskonale o tym wie i takimi informacjami tylko dobijacie każdego i Kowalski zastanawia się co z tym fantem dalej zrobić a nawet czasami zastanawia się które wybrać sobie "drzewo" depresja sięga zenitu i wszyscy mają to w dupie.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane