Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W tradycyjnych sklepach wzrosła sprzedaż alkoholi, napojów i produktów tytoniowych

Autor: Biuletyn PIH 6 kwietnia 2016 11:40

W lutym 2016 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 6,9 proc. wyższa niż rok wcześniej, a liczba wszystkich transakcji zwiększyła się o 5,6 proc. W porównaniu ze styczniem 2016 r. obroty sklepów małoformatowych obniżyły się o 3,2 proc., mimo iż liczba transakcji nieznacznie wzrosła. Duże wzrosty wartości sprzedaży rdr odnotowały wszystkie kategorie, które mają duży udział w obrotach sklepów małoformatowych, czyli alkohole (wzrost o ponad 8 proc.), produkty tytoniowe (16 proc.) i napoje (ponad 10 proc.) - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku.

W lutym klienci sklepów osiedlowych znacząco zwiększyli swoje wydatki na tytoń (aż o 46% więcej niż w lutym 2015 r.), whisky, wino stołowe i wódki smakowe. Wyższe niż rok wcześniej temperatury przełożyły się na wzrost liczby transakcji i wartości sprzedaży wód mineralnych (wzrost wydatków o ponad 18%), napojów gazowanych, energetyzujących i izotonicznych, piwa oraz lodów - zarówno impulsowych (wzrost o 28%), jak i familijnych (o 32%).

Luty w 2016 r. był o 2 dni krótszy od stycznia, dlatego w ujęciu mdm większość kategorii odnotowała w tym miesiącu niewielkie spadki wartości sprzedaży. Najbardziej zmalały wydatki na niektóre alkohole, m.in. wódki czyste (o 13% mniej niż w styczniu), wina deserowe, musujące i wermuty.

W lutym lepiej niż miesiąc wcześniej sprzedawały się natomiast lody, wody mineralne oraz napoje energetyzujące i izotoniczne. Częściej niż w styczniu klienci sklepów małoformatowych wkładali do koszyków różnego rodzaju produkty rybne (wzrost liczby transakcji o 23% mdm), wzrosła również
liczba paragonów, na których występowały produkty mleczne, zwłaszcza jogurty naturalne i pitne oraz desery mleczne.

Średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m kw. w lutym 2016 r. wyniosła 12,20 zł, co oznacza wzrost o 1,3% rdr i spadek o 4,1% mdm.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,93

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.