W tym roku Żabce przybyło ponad 200 sklepów. Pierwotny plan na 2016 rok to 400-500 otwarć

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2016 09:52

W tym roku Żabce przybyło ponad 200 sklepów. Pierwotny plan na 2016 rok to 400-500 otwarć fot. materiały prasowe Żabka

Żabka Polska, do której należą szyldy Żabka i Freshmarket dysponuje obecnie siecią ponad 4350 sklepów formatu convenience. Oznacza to, że od początku 2016 roku obu sieciom przybyło ponad 200 placówek - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym sieci.

Na ten rok w zależności od jakości i dostępności nowych miejsc, spółka planowała otworzyć między 400 a 500 placówek. Ponieważ do planowanej liczby wiele brakuje, firma stara się przyciągnąć nowych współpracowników (ajentów/franczyzobiorców) lepszymi warunkami, w tym gwarantowanym przychodem na poziomie 6,5 tys zł. Jednocześnie sieć testuje nowy format sklepów, w tym nowe logo, w 12 lokalizacjach w całej Polsce. - Wciąż jednak są to jeszcze sklepy testowe, w których sprawdzamy nie tylko odbiór nowego logotypu i wizualizacji zewnętrznej, ale również optymalną ofertę asortymentową, dopasowując ją do potrzeb współczesnego klienta - wyjaśnia Anna Jarzębowska-Kwiatek, rzecznik prasowy Żabka Polska.

Najbardziej dynamiczny rozwój firma przeżywała w 2014 roku, gdy sieć uruchomiła 800 nowych placówek i zamknęła 2014 rok z liczbą 4 tys. sklepów oraz obrotami przekraczającymi 5 mld zł. Rok wcześniej, w 2013 roku firma otworzyła 460 sklepów i przejęła 5 sieci detalicznych: Społem Zabrze, Dobry Wybór, Agap, Torg, PS Food i miała 4,1 mld zł przychodów.  W 2015 roku sieci Żabka netto przybyło 200 placówek (400 otwarć minus 200 zamknięć - red.). Na 2015 rok sieć zapowiadała uruchomienie 600 placówek, jednak w ciągu roku zrezygnowała m.in. z przejęcia 30 sklepów sieci Kefirek, który trafił do sieci Spar.

Rok 2016 upłynął na spekulacjach, kto zostanie nowym właścicielem Żabki, która na sprzedaż wystawił fundusz Mid Europa Partners. Wśród potencjalnych nabywców wymieniany jest m.in. Eurocash oraz fundusz CVC Partners. Spółka wyceniana jest na 1 mld euro, a przy jej sprzedaży doradcą jest bank JP Morgan. Szacuje się, że sieć ma 2 proc. udział w rynku detalicznym.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ytek 2016-11-17 19:52:10

    Oj Cieniutki ten artykuł Cieniutki, po pierwsze nie 6500 zł dochodu a przychodu!!! Brak informacji o drugiej marce sieci czyli Freshmarketach chyba że już jej nie ma ?

  • real 2016-11-13 09:52:42

    W dużych miastach te sklepy są już wszędzie. Gdzie chcą jeszcze to otwierać?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,75

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.