W tym roku Żabka Polska ma do dyspozycji ponad 2 mld zł na rozwój i akwizycje

Autor: Wiadomości Handlowe 1 lutego 2015 19:44

- Na 2015 rok nasz budżet przewiduje uruchomienie 800 nowych sklepów, nie licząc przejęć. Inwestor - fundusz MID Europa - zapewnił nam ponad 2 mld zł na akwizycje i rozwój organiczny - mówi w rozmowie z "Wiadomościami Handlowymi", Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

Zdaniem Jacka Roszyka, Polska jest najbardziej konkurencyjnym rynkiem w Europie - jedynym w tej części globu, na którym działają i Tesco, i Carrefour. Wyczerpują się możliwości konkurowania podstawowym narzędziem, jakim jest cena.

- Jeszcze w 2008 roku cena znajdowała się na 5­‑6 miejscu, jako czynnik decydujący o wyborze sklepu. Dzisiaj, zgodnie z najnowszymi badaniami, 56 proc. konsumentów wskazuje korzystne ceny jako pierwszy powód wyboru miejsca zakupu. Rośnie również liczba Polaków, którzy zachowują się zgodnie z zasadami „smart shoppingu". Efekt? Z danych, które posiadamy, wynika, że niemal wszystkie sieci hiper­‑ i supermarketów mają ujemne wyniki like for like - komentuje Jacek Roszyk na łamach "Wiadomości Handlowych".

W 2014 roku Żabka Polska zanotowała obroty na poziomie 5,2 mld zł, w porównaniu do 4,12 mld zł w 2013 r.

Firma rozgląda się za przejęciami. - Rozmawiamy z sześcioma podmiotami. Czas pokaże, kiedy dojdziemy do kompromisu cenowego - powiedział prezes na łamach "Wiadomości Handlowych".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.