Warszawa rezygnuje z poboru opłaty targowej

Miasto Stołeczne Warszawa rezygnuje z poboru opłaty targowej. Działania mają wesprzeć lokalny handel i przedsiębiorców.
– Zależy nam na utrzymaniu i rozwoju handlu targowiskowego jako formy działalności rodzimej czy lokalnej. Targowiska to nie tylko miejsca handlu, ale też spotkań mieszkańców. Mają dużą rolę prospołeczną i proprzedsiębiorczą. Dlatego mam nadzieję, że zniesienie opłaty targowej będzie mieć wpływ na aktywizację tej formy działalności – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
Opłata targowa pobierana jest od wszystkich osób dokonujących sprzedaży na targowiskach znajdujących się poza budynkami. Z badań przeprowadzonych w 2014 r. wynika, że mieszkańcy Warszawy chętnie robią zakupy na lokalnych bazarach oraz widzą potrzebę rozwoju takiej właśnie swoistej sieci handlowej - aż 71% badanych stwierdziło, że robi zakupy na targowiskach jednodniowych, a 85% chętnie skorzystałoby w przyszłości z takiej formy zakupów.
Przeczytaj także:
Zniesienie opłaty targowej umożliwia uchwalona przez Sejm RP ustawa z dnia 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r. poz. 1045), zakładającej fakultatywność wprowadzenia opłaty targowej, która wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. Nowelizacja ustawy w zakresie podatków i opłat lokalnych wprowadza możliwość wyboru przez gminy poboru lub rezygnacji z wprowadzenia opłat lokalnych, m.in. opłaty targowej. Należy podkreślić, że wpływy z tych opłat nie są brane pod uwagę przy wyliczaniu kwot subwencji ogólnej dla gmin.
Miasto Stołeczne Warszawa zamierza zrezygnować z poboru opłaty targowej od pierwszego dnia obowiązywania ww. ustawy, tj. od 1 stycznia 2016 r.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Śr 23:25 Całkowity zakaz handlu w niedzielę coraz bliżej. Najsłabsi odczują go...
- Śr 20:27 Komisje za opóźnieniem wejścia w życie Małego ZUS-u plus o miesiąc
- Śr 19:38 Carrefour w Belgii wprowadza torby na zakupy z przetworzonych odpadów...
- Śr 18:35 GUS: Mamy problem z nadmiarem danych statystycznych
- Śr 18:05 Hipermarket b1 najemcą Karuzeli w Ełku
- Śr 17:24 Badanie PwC: Co trzeci przedsiębiorca niezadowolony z działania fiskusa
- Śr 16:45 EEC 2020: Zielony ład i konsument jutra - branża spożywcza i handlowa u progu...
- Śr 15:26 Emilewicz: Nieterminowe płatności szkodzą całej gospodarce; ustawa...
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
SPAR Group chce mieć w Polsce 400 sklepów w ciągu pięciu lat (galeria)
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 6 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.