Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4 proc.

www.portalspozywczy.pl 18 października 2012 10:04

W ubiegłym roku przychody sektora sprzedaży bezpośredniej przekroczyły 2,6 mld zł, wzrastając o 4 proc. Polska pod względem wielkości rynku zajmuje obecnie piątą pozycję w UE. Zwiększaniu liczby mikroprzedsiębiorstw i wzrostowi zainteresowania sprzedażą bezpośrednią sprzyja kryzys gospodarczy.

Wzrost polskiego rynku sprzedaży bezpośredniej trwa nieprzerwanie od początku lat dziewięćdziesiątych. W 2011 roku wartość sprzedaży bezpośredniej przekroczyła 2,6 mld zł. Mimo tego, na polskim rynku udział sprzedaży bezpośredniej w ogólnej kategorii sprzedaży jest wciąż wyjątkowo niewielki i wynosi zaledwie ok. 1 proc. To pokazuje ogromny potencjał, jaki ma polska sprzedaż bezpośrednia, mimo wielu lat obecności tej formy handlu na naszym rynku.

Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju, możemy powiedzieć, że zyski generowane przez polski rynek sprzedaży bezpośredniej niedługo osiągną wysokość przychodów, uzyskiwanych w największych krajach Unii Europejskiej, w których sprzedaż bezpośrednia ma znacznie dłuższe tradycje.

Obecnie w Polsce blisko 70 proc. artykułów dostępnych w sprzedaży bezpośredniej to kosmetyki. Obserwujemy jednak dynamiczny rozwój innych kategorii - szczególnie przyszłościowy jest segment suplementów diety oraz produktów do kontroli wagi. - Koresponduje to z obserwowanymi globalnymi trendami - epidemią otyłości i starzejącym się społeczeństwem, przy jednoczesnym wzroście świadomości w zakresie zdrowego odżywiania i korzyści z prowadzenia aktywnego trybu życia - powiedział Konrad Szałkiewicz, Dyrektor Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację.

Firma Herbalife Ltd. w każdym z ostatnich dziewięciu kwartałów, osiągnęła dwucyfrowe przyrosty, a po pierwszej połowie tego roku sprzedaż wzrosła o 19 proc., w porównaniu do 2011 r. Sprzedaż bezpośrednia rozwija się, mimo ekonomicznego spowolnienia. Paradoksalnie, to właśnie kryzys gospodarczy sprawia, że rośnie zainteresowanie tą formą zarobkowania. Również na sąsiednim, czeskim rynku wyniki sektora Sprzedaży Bezpośredniej osiągnęły w 2011 roku 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Liczba mikroprzedsiębiorstw wyspecjalizowanych w sprzedaży bezpośredniej wzrosła w Polsce do 870 tys. Aż 88 proc. sprzedawców w Polsce to kobiety. Dlatego właśnie najczęściej spotykanymi w sprzedaży bezpośredniej artykułami są kosmetyki lub środki odżywcze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane