Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wiceprezes Ruchu: Strategia zmiany kiosków w punkty usługowe jest słuszna

Autor: www.dlahandlu.pl 8 października 2014 10:13

Wiceprezes Ruchu: Strategia zmiany kiosków w punkty usługowe jest słuszna

- Sprzedaż internetowa zrewolucjonizowała handel detaliczny na całym świecie, a szacunki pokazują, że już w 2016 roku będzie ona stanowiła nawet jedną piątą całego handlu detalicznego. W naszym regionie jesteśmy liderem dynamiki wzrostu tej branży i nadal intensywnie się rozwijamy. Charakterystyczne dla polskiego rynku e-commerce jest to, że ok. 80 proc. stanowią małe i mikro-przedsiębiorstwa, które w istotnej mierze prowadzą swoją działalność za pośrednictwem platform internetowych dostarczających im specjalistyczne narzędzia do sprawnej obsługi klientów. To sprawia, że bariera wejścia na ten rynek dla mikro firm jest coraz niższa. I to właśnie jest wyzwaniem dla rynku logistycznego - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu.

- Szybko rosnąca liczba małych sklepów wysyłających bardzo duże ilości paczek powoduje, że dotychczasowe kanały dystrybucyjne już teraz przestają wystarczać. Najlepiej to widać w okresie wzmożonego ruchu np. podczas Świąt Bożego Narodzenia. Parząc na prognozy, w perspektywie kilkunastu miesięcy takie wolumeny staną się normą. Każdy kurier, który musi ponownie wrócić do klienta z przesyłką, ponieważ nie zastał go w domu, oznacza kolejną nie doręczoną na czas paczkę i kolejne opóźnienia w dostarczaniu pozostałych. W tradycyjnych placówkach pocztowych czas oczekiwania w kolejce na odbiór przesyłki już teraz jest długi, a przy tak szybkim rozwoju sprzedaży internetowej kolejki staną się coraz dłuższe - prognozuje wiceprezes Ruchu.

- Porównując tempo robienia zakupów przez internet z trudnościami w ich odbiorze oczywistą staje się potrzeba uruchomiania dodatkowych kanałów dystrybucji, które będą wygodne dla kupujących. Jeśli do tego dodać zwiększające się oczekiwania konsumentów w obszarze jakości obsługi zwrotów, łatwo zrozumieć, że obecny układ rynku logistycznego w Polsce nie jest w stanie obsłużyć takiej ilości paczek, a także zapewnić odpowiedniej jakości obsługi - uważa Stolarczyk.

- Dlatego RUCH stworzył i w ciągu ostatnich miesięcy bardzo rozwinął usługę Paczka w RUCHu. Codziennie dostarczamy prasę do sieci własnej oraz ok. 22 tys. punktów partnerskich, posiadamy 14 nowoczesnych centrów logistycznych w całym kraju, zatem jesteśmy naturalnym partnerem dla rynku e-commerce. Nasze statystyki pokazują, że taki sposób obioru przesyłek odpowiada na potrzeby osób robiących zakupy w internecie. To również oznacza, że nasza strategia zmienienia kiosków w punkty usługowe jest słuszna, choć jest nowością w naszej branży - dodaje Dariusz Stolarczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.