Wokół Centrum Wina powstała największa w Polsce winiarska społeczność

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2017 14:07

Wokół Centrum Wina powstała największa w Polsce winiarska społeczność Fot. Ambra

Program KOCHAM WINO ma już ponad 100 000 uczestników. W ciągu kilku najbliższych lat Centrum Wina chce podwoić tę liczbę.

Pierwsza osoba zapisała się do Kocham Wino w październiku 2006 roku i wciąż robi zakupy w Centrum Wina. W ciągu tych 10 lat rynek wina podwoił się, dwukrotnie wyprzedzając wzrost sprzedaży wódki i piwa.

- Zmienia się nasz styl życia i kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy szukają smaku, a nie mocy. Piją alkohol dla przyjemności, wzbogacania życia, a nie pod presją tradycji czy celebracji. Wybierają alkohole lepszej jakości, na które więcej wydają. Rośnie więc spożycie wódek premium i smakowych, piw kraftowych, whisky, a przede wszystkim od 25 lat nieprzerwanie rośnie konsumpcja wina. To najsilniejsze trendy konsumenckie - mówi prezes Ambra S.A. Robert Ogór.

10 lat temu Polacy wydali na alkohol 18,5 mld zł. Dziś wydają ponad 31 mld zł. Tylko na whisky wydatki wzrosły w tym czasie prawie ośmiokrotnie. Polacy piją coraz więcej wina: w 2016 r. kategoria win stołowych wzrosła o +7,5%, a wina musujące rosły jeszcze szybciej: o +11,3% (wartościowo).

Jak zaznacza prezes Ambry żadna inna kategoria alkoholowa nie jest w naszym życiu tak bliska kulturze jak wino. Konsumenci kojarzą je z jakością życia, naturalnością, dobrymi emocjami.
- Wino odgrywa pozytywną rolę w ograniczaniu negatywnych zjawisk i ryzyka związanego z alkoholem. Jego różnorodność i sama głębia produktu oferuje niespotykane w innych kategoriach bogactwo. Oczywiście na początku to dla wszystkich duże wyzwanie. Na tym jednak polega największy kapitał wina: wino angażuje. Chcemy o nim mówić, chcemy je odkrywać. Naszą misją jest torowanie konsumentom drogi do wina - mówi sommelier Centrum Wina Wiesław Wysokiński.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat dużą rolę dla popularyzacji wina w Polsce odegrały dyskonty, skutecznie zmniejszając barierę związaną z wyborem wina. Rolą hipermarketów jest zapewnienie szerokiej oferty. W ostatnim okresie swoją pozycję skutecznie poprawiły małe sklepy, w których coraz chętniej robimy zakupy. W ostatnim roku w kategorii wina stołowego obserwujemy spadki sprzedaży w dyskontach i duże wzrosty w małych sklepach. Zwieńczeniem tej drogi konsumenta do wina jest sklep specjalistyczny, gdzie najpełniej zaspokaja on swoje rozbudzone zainteresowania i zamiłowania.

Na polskim rynku wina rośnie udział win stołowych premium (powyżej 20 zł) z 24% (2008 rok) do 38% (2016) i win musujących premium z 4% (2008) do 21% (2016).
- Zainteresowanie bogactwem wina będzie nadal rosnąć. Na tle innych krajów europejskich wciąż pijemy w Polsce bardzo mało wina: nieco ponad 3 litry per capita podczas gdy we Francji ponad 40 l, a w Niemczech czy Szwecji ok. 25 l - podkreśla prezes Ambry. - Wino to szlachetny produkt, który prowadzi konsumenta tylko w górę. Jak każda kategoria tak i wino rozwija się, gdy ludzie zaczynają dostrzegać różnice i niuanse, podążając za coraz lepszymi, zróżnicowanymi wytworami pracy winiarza. Konsumenci stają się uważniejsi, bardziej zainteresowani i jednocześnie skłonni do kupowania droższych produktów - dodaje.

Odpowiedzią na rosnące oczekiwania i aspiracje konsumentów, którzy szczególnie zainteresowali się winem stała się ogólnopolska sieć 24 sklepów specjalistycznych Centrum Wina. Siedem lat od powstania pierwszego sklepu Centrum Wina stworzono dla miłośników wina program KOCHAM WINO. W 2010 roku było ich 10 000. Dziś Kocham Wino to stutysięczna społeczność.
- Jesteśmy entuzjastami winiarskiej misji. Chcemy poznawać miłośników wina, być blisko nich, odpowiadać produktami na ich potrzeby, a przez to wzbogacać życie - mówi sommelier Centrum Wina Wiesław Wysokiński.
- Będziemy udoskonalać i rozwijać program Kocham Wino, jeszcze bardziej oddając go w ręce samych konsumentów. To oni napiszą jego dalszy scenariusz. Chcemy być mobilnym doradcą, nawigatorem w zakupach wina i w restauracjach - zapowiada Prezes AMBRA Robert Ogór. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,13

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.