Wyniki Metro AG: Stabilne przychody i wzrost sprzedaży online sieci Real

Autor: dlahandlu.pl 13 lutego 2018 11:06

Wyniki Metro AG: Stabilne przychody i wzrost sprzedaży online sieci Real Fot. Metro AG

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/18 Grupa Metro osiągnęła wzrost sprzedaży like-for-like o 0,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, do 10,1 mld euro. Grupa chce w całym roku obrotowym co najmniej powtórzyć wzrost z poprzedniego roku, czyli o 1,1 proc. Motorem wzrostu ma być segment hurtowy.

Wzrost sprzedaży liczony ogółem, w lokalnej walucie wyniósł 1,5 proc., a w euro 0,2 proc.

Metro podało, że w pierwszym kwartale roku 207/2018 wskaźnik EBITDA wyłączający wpływy z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości wzrósł do 608 mln euro, z 565 mln euro w analogicznym okresie poprzedniego roku. Raportowana EBITDA wyniosła również 608 mln euro, czyli tyle samo co rok wcześniej. Zysk na akcję poprawił się do 0,64 euro w porównaniu do 0,34 euro w roku poprzednim.

Zysk operacyjny EBIT Grupy Metro wyniósł 431 mln euro, co oznacza wzrost o 1,2 proc., a zysk dla akcjonariuszy 232 mln euro, czyli o 87,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Metro Wholesale i biznes internetowy Real nadal odnotowują znaczący wzrost. W pierwszym kwartale 2017/18 r. sprzedaż wysyłkowa Metro Wholesale wzrosła  o ponad 28 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 16 proc. udział w całkowitej sprzedaży. Sprzedaż online przez Real wzrosła o około 45 proc. i stanowi obecnie 2 proc. udziału w sprzedaży.

Ogółem sprzedaż Metro Wholesale w pierwszym kwartale 2017/18 r. wyniosła 8,06 mld euro, co oznacza wzrost like-for-like o 1 proc., o 2,3 proc. w lokalnej walucie i o 0,6 proc. w euro. Sprzedaż like-for-like w Rosji spadła o 8,9 proc.

Sprzedaż sieci Real wyniosła 2,05 mld euro i była nieznacznie niższa niż rok wcześniej (2,06 mld euro). EBITDA wyniosła 99 mln euro, wobec 55 mln euro.

- W pierwszym kwartale 2017/18 osiągnęliśmy pozytywny rozwój sprzedaży i EBITDA, wyłączając dochody z transakcji na rynku nieruchomości, pomimo niższej liczby dni sprzedaży niż w roku poprzednim. Ponadto na dochody Metro Wholesale wpłynął spadek sprzedaży w Rosji i ujemne efekty walutowe - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG. - Ogólnie rzecz biorąc, osiągnęliśmy nasze cele dotyczące zysków w pierwszym kwartale i podtrzymujemy nasze wytyczne na rok finansowy 2017/18 – dodał.

Na rok finansowy 2017/18, Metro spodziewa się niewielkiego wzrostu ogólnej sprzedaży, pomimo wciąż trudnego otoczenia gospodarczego. - Dążymy do tego, aby nasza stopa wzrostu przynajmniej odpowiadała wzrostowi o 1,1 proc. osiągniętemu w roku obrotowym 2016/17. Głównym czynnikiem wzrostu będzie Metro Wholesale – czytamy w raporcie spółki.

Metro spodziewa się, że wzrost sprzedaży like-for-like nieznacznie przekroczy 0,5 proc. osiągnięte w roku sprawozdawczym 2016/17. Spółka oczekuje ponadto, że EBITDA przy wyłączeniu wpływu z transakcji na nieruchomościach wzrośnie o około 10 proc. w stosunku do wyniku z roku poprzedniego (1 436 mln EUR), przy czym oba segmenty przyczynią się do zwiększenia zysków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.