Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wyspecjalizowane sklepy szansą na uratowanie hurtowni

Autor: dlahandlu.pl 16 czerwca 2016 12:12

Wyspecjalizowane sklepy szansą na uratowanie hurtowni Na rynku pozostaną wyspecjalizowani dystrybutorzy, fot. za Shutterstock.com

- Na rynku pozostaną dystrybutorzy wyspecjalizowani w określonych kategoriach np. mrożonek, alkoholi, produktów świeżych np. warzywa i owoce, mięso i wędliny, artykuły nabiałowe oraz produktach niszowych (np. EVITA). Szansą dla nich jest rosnący udział wyspecjalizowanych sklepów z żywnością w liczbie ogółem sklepów FMCG - z 21 proc. w 2009 r. do 26 proc. w roku 2014 - oraz zainteresowanie konsumentów zakupami artykułów świeżych, produktami prozdrowotnymi, czy produktami pochodzącymi od lokalnych producentów - uważa prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

- Rynek produktów prozdrowotnych to w Polsce około 0,3% sprzedaży ogółem artykułów żywnościowych, a szacuje się, że w najbliższych latach wzrośnie do 3-5%. Szanse rynkowe dla wyspecjalizowanych przedsiębiorstw hurtowych są w budowaniu więzi z producentami i przedsiębiorstwami detalicznymi oraz współpracy z zintegrowanymi wielobranżowymi hurtowniami oferującymi kompleksowy system dostaw do sieci handlowych. Dystrybucja połączona z działalnością detaliczną to obecnie obowiązujący standard przesądzający o sukcesie przedsiębiorstw hurtowych i detalicznych - dodaje prof. Kłosiewicz-Górecka.

Jej zdaniem w najbliższych latach można spodziewać się silnej konkurencji skłaniającej przedsiębiorstwa hurtowe do wyższych form konsolidacji (kapitałowej) oraz rozwijania zakresu usług świadczonych producentom i zacieśniania związków z przedsiębiorstwami detalicznymi przy czym forma, skala i jakość współpracy partnerów biznesowych w zintegrowanych łańcuchach dostaw będą miały kluczowe znaczenie w zwiększaniu konkurencyjności firm hurtowych.

- W perspektywie 2020 roku w funkcjonowaniu przedsiębiorstw hurtowych w Polsce istotne znaczenie będzie mieć rozwój marek własnych, informatyzacja wszystkich procesów przedsiębiorstw hurtowych, rozwój nowoczesnych centrów dystrybucyjnych i logistycznych - mówi prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ludwik 2016-06-17 22:39:17

    @Karol

    Brawo za Twoją wiarę w e-commerce. Choć niewątpliwie jest to rosnący kanał, ja nie jestem jego fanem. Ale rzeczywiście byłoby fajnie zdobyć wiedzę jak rozwija się ten rodzaj handlu w poszczególnych krajach, na poszczególnych kontynentach i globalnie. Tak żeby móc ocenić, w miarę obiektywnie, jego potencjał w naszym kraju. W miarę obiektywnie, bo zachowania polskich konsumentów ponoć nie zawsze pokrywają się z występującymi w innych krajach.

  • Karol 2016-06-16 14:01:27

    Obok dystrybucji połączonej z działalnością detaliczną dodałbym jeszcze rozwój kanału e-commerce jako alternatywne i wzrastający kierunek sprzedaży. I jest to odmienny temat od szeroko ujętej informatyzacji wszystkich procesów przedsiębiorstwa hurtowego.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.