PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Żabka Polska przejmuje kolejne sieci handlowe

Autor: www.dlahandlu.pl 27 września 2013 11:26

Żabka Polska przejmuje kolejne sieci handlowe

Żabka Polska realizuje zapowiedzi dynamicznego rozwoju poprzez akwizycje. W ramach podpisanych umów inwestycyjnych do końca roku 2013 przejmie 18 sklepów sieci PS Food, 8 sklepów sieci AGAP oraz 6 placówek handlowych sieci TORG. Dołączą one do sieci Freshmarket. Przejmowane sklepy generują około 200 mln zł rocznego obrotu.

- Jednym z priorytetów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Przyłączenie do sieci Freshmarket gorzowskiej sieci sklepów AGAP, koszalińskiej sieci sklepów TORG oraz częstochowskiej sieci PS Food to kolejny krok w naszym rozwoju, ale też nowe perspektywy dla dotychczasowych pracowników wymienionych spółek. Dzięki naszemu know how oraz silnej marce jesteśmy w stanie zapewnić placówkom rozwój, a Klientom ciekawą ofertę i wysoki standard usług reprezentowanych przez nasze sieci - mówi Julio Duarte, wiceprezes zarządu Żabka Polska. 

Sieć PS Food istnieje na rynku od 1996 roku, głównie w Częstochowie. Średnia powierzchnia sklepów to 420 metrów kw. o liczbie indeksów 2 800 - 7 800. Sieć sklepów zatrudnia ok. 400 pracowników.
Sieć Agap działa od 2001 roku obejmując swoim zasięgiem teren byłego województwa gorzowskiego. Średnia powierzchnia sklepów to 330 metrów kw., oferujących 5 000 - 7 000 pozycji asortymentowych. Sieć zatrudnia ok. 150 osób.

- Długo rozważaliśmy dostępne alternatywy dla dalszego rozwoju sieci AGAP. Szukaliśmy partnera, który posiadając silną pozycję na rynku oraz dużo większe możliwości inwestycyjne będzie w stanie zapewnić naszym placówkom dalszy rozwój, szeroką ofertę produktów i usług, a przede wszystkim przewagę konkurencyjną na rynku. Takim partnerem jest z pewnością firma Żabka Polska, która posiada pełne zasoby, by naszą wizję zrealizować - mówi Grzegorz Szymczak, prezes AGAP.

Sieć sklepów TORG funkcjonuje na terenie Koszalina, średnia powierzchnia sprzedażowa to 290 metrów kw., oferujących 4 500 indeksów. W sklepach należących do tej sieci pracuje ok. 130 osób.

Przejęcie sieci AGAP, TORG i PS Food to kolejne akwizycje firmy Żabka Polska. W połowie 2012 roku do sieci Freshmarket dołączyła pomorska sieć Zatoka, której placówki przeszły kompleksowy remodelling i zostały dostosowane do standardów sieci.
Obecnie Żabka Polska posiada ponad 3000 placówek handlowych pod marką Żabka oraz Freshmarket, zapewniając ponad 15 tysięcy miejsc pracy. W ciągu najbliższych 5 lat firma Żabka Polska ma zamiar otworzyć kolejnych 2 tysiące sklepów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ligol 2013-09-28 16:45:45

    Rosną bo przejmują małe sieci. Nie są w stanie organicznie bo nikt na takie warunki nie pójdzie. 5% marża od obrotu sklep robi średnio 100 tyś. zł a koszty min 10 tyś. zł Ta sieć zjada ajentów na śniadanie. Oczywiście analfabetów ekonomicznych, którzy podejmują z nimi współpracę.

  • ja 2013-09-27 18:32:12

    W zeszłym roku sieć powiększyła się o 366 sklepów, czyli jeden sklep co dzień.

    1,1 dziennie to raczej nie paranoja

  • Kewlys 2013-09-27 15:07:32

    Niebawem nazwajem będą siebie kupować...

    Jeżeli w ciągu 5 lat Żabka ma zamiar otworzyć 2 ty. nowych sklepów, jak deklaruje, to każdy umie liczyć ile dni jest w roku - 365, to 1,1 szt. sklepu na dzień.

    Paranoja...

    Nie pzoostaje nic innego, jak życzyć powodzenia w zjadaniu własnego ogona...

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7137

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 617348

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.