Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Żabka zrezygnowała z przejęcia Kefirka w marcu br. Teraz ma inne priorytety

Autor: www.dlahandlu.pl 23 czerwca 2015 11:32

Żabka zrezygnowała z przejęcia Kefirka w marcu br. Teraz ma inne priorytety Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience

15 lipca ubiegłego roku Żabka Polska złożyła do UOKiK-u wniosek ws. przejęcia kontroli nad firmą Kefirek z Krakowa. Umowa miała dotyczyć 30 sklepów. Jednak w marcu bieżącego roku postępowanie urzędu zostało umorzone w związku z wycofaniem wniosku przez spółkę Żabka Polska.

W ubiegłym roku firma zapowiadała, że w ciągu najbliższych 4 lat ma zamiar otworzyć 2 tysiące nowych sklepów, z czego 600 w 2014 roku.

28 maja sieć Kefirek podpisała umowę franczyzową z siecią Spar. Niedawno rozpoczął się proces rebrandingu 15 sklepów własnych sieci. - Rozmawialiśmy o tym z zarządem sieci Kefirek od dłuższego czasu. To kamień milowy w rozwoju sieci Spar na rynku województwa małopolskiego – skomentował przewodniczący rady nadzorczej Leszek Bać. 

Według Piotra Grauera, dyrektora w dziale doradztwa transakcyjnego w KPMG, ekspansja Żabki zostanie ograniczona na rzecz budowania wyniku finansowego. Jak wyjaśnia, temat ekspansji zejdzie na dalszy plan. Przestanie ona być priorytetem i najprawdopodobniej zostanie w jakimś stopniu ograniczony. Firma będzie rozwijać sieć sklepów bardziej selektywnie, szukając raczej okazji rynkowych do przejęć i otwierania sklepów tylko w najlepszych lokalizacjach, które będą w stanie szybko osiągnąć rentowność. 

Przypomnijmy, w kwietniu br. Krzysztof Andrzejewski, dotychczasowy wiceprezes ds. finansowych, objął stanowisko prezesa zarządu spółki Żabka Polska, właściciela sieci sklepów Żabka i Freshmarket. Na stanowisku CFO zastąpił go przedstawiciel funduszu Mid Europa Partners, czyli właściciela spółki. Jak uważa Piotr Grauer z punktu widzenia właścicieli mogła teraz nastać pora na wygenerowanie wyniku finansowego z tych inwestycji (przejęć i otwarć - red.). Możliwe, że dotychczasowe efekty w tym obszarze nie były satysfakcjonujące.  Zmiany w zarządzie oznaczać mogą istotną zmianę w działaniu firmy. Odejście od ekspansji i poszukiwania nowych otwarć, na rzecz skoncentrowania się na wyniku - podsumowuje Piotr Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.