Zasady tworzenia dobrych wystaw

Autor: dlahandlu.pl 29 października 2010 09:38

Spółdzielcy z warszawskiej Społem wzięcli udział w seminarium z visual merchandisingu, którego tematami wiodącymi były: "Wystawa sklepowa, która sprzedaje" oraz "Sklep ze zdrową żywnością, który zarabia". Zdaniem specjalistów wystawa ma pokazywać charakter sklepu.

Seminarium poprowadził dr Marek Borowiński, ekspert w dziedzinie komunikacji kolorem. Wyjaśnił, że stosowanie koloru żółtego optycznie powiększa prezentowany obiekt. Sprawdza się to idealnie przy tworzeniu plakatów reklamowych. Bardzo dobrym pomysłem przy tworzeniu takich plakatów, bądź ulotek, jest stosowanie zestawienia: żółte tło i czerwone litery. Daje to odpowiedni kontrast, przez co przedstawiany tekst jest lepiej widoczny dla ludzkiego oka.

Przy tworzeniu wystaw wyróżnia się dwa podstawowe schematy. Pierwszy z nich to ekspozycja otwarta, która oprócz reklamy produktów na wystawie pokazuje wnętrze oraz charakter sklepu. Drugą formą wystawy jest wystawa zamknięta, która może być wykonana na dwa sposoby: oklejenie okna dużym plakatem reklamowym lub oddzielenie strefy wystawy od strefy sprzedażowej ścianą. Taka forma ekspozycji skupia się na prezentacji określonych produktów.

Do głównego oświetlenia powinno się stosować delikatne oraz naturalne światło, zaś do podkreślenia konkretnych stref sprzedażowych, bądź określonych produktów, światła punktowe o mocniejszej barwie. Identyczną zasadę stosuję się przy oświetlaniu wystawy sklepowej. Trzeba jednak pamiętać, żeby wyróżniany produkt nie został zbytnio "rozświetlony" oraz aby światło nie oślepiało klientów stojących przed wystawą.

Przy aranżacji stoiska ekologicznego, idealne są meble drewniane dlatego, że taki sklep swoim wystrojem powinien kojarzyć się z naturą. Nie wskazane są elementy metalowe lub plastikowe. Regały z ekożywnością powinny w znaczący sposób odróżniać się od reszty wystroju sklepu tak, aby pokazać klientowi wyjątkowość sprzedawanych tam produktów. Do ekspozycji produktów w promocji należy stosować szczyty regałów. Takie produkty powinny być oznaczone charakterystycznymi cenami przypisanymi tylko do promowanych produktów. Dodatkowo powinno stosować się plakaty reklamujące promowane towary, które należy umieszczać w widocznym dla klienta miejscu.

 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,18

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.