Zysk netto Bio Planet niższy o 62 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 3 listopada 2016 12:02

Zysk netto Bio Planet niższy o 62 proc. fot. Bio Planet

Przychody ze sprzedaży spółki Bio Planet za trzy kwartały 2016 r. wyniosły 82 932 tys. zł w porównaniu do 61 000 tys. zł w analogicznym okresie roku 2015.  Zysk netto to 681 tys. zł (1 779 tys. zł zysku w 2015 r.)

Sprzedaż w całym trzecim kwartale 2016 r. wyniosła 26,5 mln zł, co stanowi 32% wzrostu w stosunku
dosprzedaży za III kwartał 2015 r., która wynosiła 20,1 mln zł.

Spółka doposażyła magazyn dokonując zakupu dodatkowych regałów magazynowych, które
pozwolą zwiększyć możliwości przechowywania towarów handlowych i dostosować stan magazynu
do potrzeb sprzedażowych.

Spółka rozpoczęła modernizację magazynu chłodniczego dostosowując go do przechowywania mrożonek ekologicznych, których rozpoczęcie sprzedaży zaplanowane jest na IV kwartał 2016 r.
Dokonała zakupu zamrażarek, które umożliwią odpowiednie ich przechowywanie oraz specjalistycznych skrzynek do przewożenia towaru mrożonych do odbiorców.

Spółka uzyskała w trzecim kwartale zysk netto w wysokości 251 tys. zł, wykazując około 67% wzrost w stosunku do wyniku trzeciego kwartału 2015 r. kiedy to zysk netto wynosił 150 tys. zł. Jednocześnie zysk netto narastająco po trzech kwartałach 2016 r. wyniósł 681 tys. zł, tj. o 62% niższy w stosunku do zysku netto wykazanego po trzech kwartałach 2015 r., który wynosił 1.779 tys. zł. Główną przyczyną mniejszego zysku netto jest niższa marża na sprzedaży towarów, która po 9 miesiącach 2016 r. wynosi 26,8%, natomiast po 9 miesiącach zeszłego roku wynosiła 30,6 %.

Niższe marże wynikają z trzech przyczyn: wysokich kosztów zakupu walut, zwiększającej się konkurencji w zakresie dostaw żywności ekologicznej do sklepów, która skutkuje koniecznością zwiększania rabatów dla odbiorców firmy oraz olbrzymiej liczby testowanych w 2016 r. nowych produktów, które często sprzedawane są na bardzo niskiej (czasami ujemnej) marży.

W trzecim kwartale 2016 r. spółka zrezygnowała z dystrybucji gazetki promocyjnej produktów pocztą
tradycyjną i rozpoczęła drogą elektroniczną (e-mail).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.