dlahandlu.pl dlahandlu.pl dlahandlu.pl
pieczywo słodtcze nabiał sypki owoce używki napoje tłuszcze chemia dodatki mięsa warzywa wszystkie
Wszystko o koszyku
  • Czym jest koszyk i po co powstał?
  • "Koszyk cenowy" to wspólny projekt portali DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl, który ma służyć monitorowaniu cen kilkudziesięciu produktów FMCG w największych polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (delikatesy, dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe - w sumie ponad 20 różnych sieci handlowych). Do porównania cen w sklepach różnych formatów wybraliśmy 50 najpopularniejszych produktów w najpopularniejszych gramaturach. Mamy nadzieję, że dzięki "koszykowi" szybciej znajdą Państwo najkorzystniejsze cenowo oferty w sklepach w Państwa najbliższej okolicy. Dodatkowo, na naszym forum mogą Państwo komentować działalność sklepów - ich politykę cenową, promocje, dostępność towarów, jakość obsługi itp. Zapraszamy do dyskusji.
  • Skąd pobierane są dane do notowań?
  • Dane do notowań to wynik pracy ankieterów w Bydgoszczy, Lublinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, na Górnym Śląsku i w Trójmieście. Każdorazowo ankieterzy osobiście odwiedzają sklep, gdzie sprawdzają i notują ceny wybranych produktów. Część danych o cenach jest przesyłana przez sieci handlowe i weryfikowana przez redakcję portalu. Ceny tych samych produktów są również sprawdzane w wybranych sklepach internetowych. Wszystkie ceny są monitorowane wyłącznie dla potrzeb tego badania.
  • Jak często i na jakiej zasadzie odwiedzane są sklepy?
  • Badanie jest prowadzone raz w tygodniu w ośmiu miastach oraz w sklepach internetowych. Sklepy są odwiedzane przez niezależnych ankieterów, którzy sprawdzają i spisują ceny wyłącznie dla potrzeb tego badania. Co tydzień w każdym z miast monitorowane są ceny w pięciu kolejnych sklepach z danego formatu, od dyskontów przez hipermarkety do delikatesów. Część danych o cenach jest przesyłana przez sieci handlowe i weryfikowana przez redakcję portalu.
  • Byłem w sklepie XXX i kupiłem produkt YYY za inną cenę niż podajecie w notowaniu. Dlaczego?
  • Sklepy prowadzą swoją politykę cenową, która zakłada m.in. prowadzenie promocji. Nasi ankieterzy odwiedzają dany sklep tylko konkretnego dnia raz w tygodniu i notują takie ceny, które w danym momencie obowiązują w sklepie. Oznacza to, że klient, który robi zakupy w tym samym sklepie w innym dniu, może kupić te same produkty taniej lub drożej. Polityka cenowa sklepów zakłada także, że nie we wszystkich sklepach z tym samym logo w tym samym mieście są takie same ceny. Mogą się one różnić w zależności od miejsca lokalizacji sklepu (np. na osiedlu, w pasażu handlowym, itp.), ale także w zależności od tego, czy w pobliżu występuje konkurencyjny sklep czy nie.
  • Co to jest i jak liczony jest Główny Indeks Cenowy?
  • Główny Indeks Cenowy obliczany jest jako średnia cen koszyków we wszystkich sklepach notowanych w danym tygodniu (notowania prowadzone są w odstępach tygodniowych).
  • Jak obliczane są indeksy: "najtańszy koszyk", "najdroższy koszyk", "różnica cen najtańszy/najdroższy koszyk?
  • Do obliczania indeksów najtańszego, najdroższego koszyka pobierane są dane odpowiednio: najtańszego, najdroższego produktu w danym tygodniu. W takim koszyku znajdują się produkty z różnych sklepów. Na wykresie przedstawione są ceny całego koszyka takich produktów. Indeks "różnica cen najtańszy/najdroższy koszyk" opisuje różnice cen pomiędzy opisanymi wcześniej koszykami najdroższych i najtańszych produktów.
  • Na jakiej zasadzie dobieraliście sklepy? Dlaczego nie ma tam sklepu z mojej miejscowości?
  • Projekt obejmuje jedynie te sieci sklepów, które posiadają placówki w wielu miejscowościach. Wybraliśmy duże miasta z różnych regionów, dzięki czemu możemy pokazać i porównać ceny w całej Polsce. W przyszłości planujemy objąć badaniem kolejne miejscowości.
  • Chciałbym z Wami współpracować. Czy mogę przygotowywać notowania cen sklepów?
  • Indywidualne pytania dotyczące współpracy przy projekcie prosimy kierować na adres: sklepy@ptwp.pl
  • Czy mogę utworzyć własny koszyk produktów? Jak mam to zrobić?
  • Aby utworzyć własny koszyk produktów, należy wybrać na stronie głównej opcję "Stwórz własny koszyk". Koszyk jest tworzony w dwóch krokach. Najpierw należy wybrać lokalizację (miasto/region/sklepy internetowe) oraz wybrać działające tam sieci sklepów, które chcą Państwo sprawdzić. Jednorazowo można wybrać maksymalnie 15 sklepów. Aby przejść do następnego kroku, wystarczy kliknąć przycisk "Dalej". W drugim kroku należy zaznaczyć wszystkie produkty, którą chcieliby Państwo umieścić w swoim koszyku. Można wybrać jeden produkt, wybraną grupę produktów (np. nabiał) albo wszystkie dostępne produkty. Klikając przycisk "Oblicz", uzyskacie Państwo pełne porównanie cen wybranych produktów we wskazanych sklepach i miastach. Na stronie z wynikami możliwe jest dalsze sortowanie danych na wykresie i w tabeli.
  • Co oznaczają kolory w tabeli notowań? Dlaczego niektóre ceny są zielone, a inne czerwone?
  • Aby ułatwić Państwu przeglądanie i porównywanie cen, zdecydowaliśmy się na graficzne wyróżnienie najdroższych i najtańszych produktów. Na zielonym tle pokazujemy cenę najtańszego towaru w danym zestawieniu, natomiast na czerwonym tle - cenę najdroższego towaru w danym zestawieniu.
  • Kto za tym stoi? Czy finansują Was hipermarkety?
  • "Koszyk cenowy" to niezależna inicjatywa portali DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl. Badania są prowadzone wyłącznie pod kątem tego projektu przez grupę niezależnych ankieterów. Żaden sklep nie finansuje badań i nie ma żadnego wpływu na treść komentarzy, które pojawiają się obok notowań.
  • Jak mogę skontaktować się z redakcją koszyka cen?
  • Zapraszamy do kontaktu z nami drogą mailową. Wszelkie pytania, uwagi i propozycje prosimy kierować na adres: sklepy@ptwp.pl
  • Chciałbym podzielić się swoją opinią na temat koszyka cen. Gdzie mogę to zrobić?
  • Dla osób, które chcą się podzielić swoją opinią, wprowadziliśmy możliwość dodawania komentarzy bezpośrednio pod notowaniami. Na naszym forum mogą Państwo komentować działalność sklepów - ich politykę cenową, promocje, dostępność towarów, jakość obsługi itp. Zapraszamy do dyskusji.
  • gitek 2018-12-11 08:45:28

    gicio

  • Gabor 2018-12-03 14:33:43

    Skąd cena minimalna 0,0 zł?

  • Wojtek 2018-11-25 13:52:08

    Strasznie duża rozbieżność cen między sklepami. Jeśli ktoś ma kilka sklepów obok siebie to można zaoszczędzić bardzo dużo pieniędzy, tylko trzeba skrupulatnie wybierać odpowiednie produkty w odpowiednim sklepie. Bardzo fajna ta stronka i dla ludzi uboższych jest fajną opcją.

  • ala 2018-11-22 10:33:40

    Tak sobie patrzę na zakupowy.expert/kategoria/delikatesy i porównuję ceny z powyższymi i jakoś nie do końca mi się to wszystko spina. Piotr i Paweł nie jest jednak najtańszym zakupowym rozwiązaniem

  • Jt 2018-10-27 22:57:56

    500+zabraknie na podwyżki



  • Hanys 2018-09-04 20:35:47

    Wedel mozna w Jury wsadzic bedzie sie wyzszym a z orzechami robaczywa 🤮🤮🤮🤮

ZOBACZ WSZYSTKIE (179)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.