dlahandlu.pl dlahandlu.pl dlahandlu.pl
pieczywo słodtcze nabiał sypki owoce używki napoje tłuszcze chemia dodatki mięsa warzywa wszystkie
Wszystko o koszyku
  • Czym jest koszyk i po co powstał?
  • "Koszyk cenowy" to wspólny projekt portali DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl, który ma służyć monitorowaniu cen kilkudziesięciu produktów FMCG w największych polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (delikatesy, dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe - w sumie ponad 20 różnych sieci handlowych). Do porównania cen w sklepach różnych formatów wybraliśmy 50 najpopularniejszych produktów w najpopularniejszych gramaturach. Mamy nadzieję, że dzięki "koszykowi" szybciej znajdą Państwo najkorzystniejsze cenowo oferty w sklepach w Państwa najbliższej okolicy. Dodatkowo, na naszym forum mogą Państwo komentować działalność sklepów - ich politykę cenową, promocje, dostępność towarów, jakość obsługi itp. Zapraszamy do dyskusji.
  • Skąd pobierane są dane do notowań?
  • Dane do notowań to wynik pracy ankieterów w Bydgoszczy, Lublinie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, na Górnym Śląsku i w Trójmieście. Każdorazowo ankieterzy osobiście odwiedzają sklep, gdzie sprawdzają i notują ceny wybranych produktów. Część danych o cenach jest przesyłana przez sieci handlowe i weryfikowana przez redakcję portalu. Ceny tych samych produktów są również sprawdzane w wybranych sklepach internetowych. Wszystkie ceny są monitorowane wyłącznie dla potrzeb tego badania.
  • Jak często i na jakiej zasadzie odwiedzane są sklepy?
  • Badanie jest prowadzone raz w tygodniu w ośmiu miastach oraz w sklepach internetowych. Sklepy są odwiedzane przez niezależnych ankieterów, którzy sprawdzają i spisują ceny wyłącznie dla potrzeb tego badania. Co tydzień w każdym z miast monitorowane są ceny w pięciu kolejnych sklepach z danego formatu, od dyskontów przez hipermarkety do delikatesów. Część danych o cenach jest przesyłana przez sieci handlowe i weryfikowana przez redakcję portalu.
  • Byłem w sklepie XXX i kupiłem produkt YYY za inną cenę niż podajecie w notowaniu. Dlaczego?
  • Sklepy prowadzą swoją politykę cenową, która zakłada m.in. prowadzenie promocji. Nasi ankieterzy odwiedzają dany sklep tylko konkretnego dnia raz w tygodniu i notują takie ceny, które w danym momencie obowiązują w sklepie. Oznacza to, że klient, który robi zakupy w tym samym sklepie w innym dniu, może kupić te same produkty taniej lub drożej. Polityka cenowa sklepów zakłada także, że nie we wszystkich sklepach z tym samym logo w tym samym mieście są takie same ceny. Mogą się one różnić w zależności od miejsca lokalizacji sklepu (np. na osiedlu, w pasażu handlowym, itp.), ale także w zależności od tego, czy w pobliżu występuje konkurencyjny sklep czy nie.
  • Co to jest i jak liczony jest Główny Indeks Cenowy?
  • Główny Indeks Cenowy obliczany jest jako średnia cen koszyków we wszystkich sklepach notowanych w danym tygodniu (notowania prowadzone są w odstępach tygodniowych).
  • Jak obliczane są indeksy: "najtańszy koszyk", "najdroższy koszyk", "różnica cen najtańszy/najdroższy koszyk?
  • Do obliczania indeksów najtańszego, najdroższego koszyka pobierane są dane odpowiednio: najtańszego, najdroższego produktu w danym tygodniu. W takim koszyku znajdują się produkty z różnych sklepów. Na wykresie przedstawione są ceny całego koszyka takich produktów. Indeks "różnica cen najtańszy/najdroższy koszyk" opisuje różnice cen pomiędzy opisanymi wcześniej koszykami najdroższych i najtańszych produktów.
  • Na jakiej zasadzie dobieraliście sklepy? Dlaczego nie ma tam sklepu z mojej miejscowości?
  • Projekt obejmuje jedynie te sieci sklepów, które posiadają placówki w wielu miejscowościach. Wybraliśmy duże miasta z różnych regionów, dzięki czemu możemy pokazać i porównać ceny w całej Polsce. W przyszłości planujemy objąć badaniem kolejne miejscowości.
  • Chciałbym z Wami współpracować. Czy mogę przygotowywać notowania cen sklepów?
  • Indywidualne pytania dotyczące współpracy przy projekcie prosimy kierować na adres: sklepy@ptwp.pl
  • Czy mogę utworzyć własny koszyk produktów? Jak mam to zrobić?
  • Aby utworzyć własny koszyk produktów, należy wybrać na stronie głównej opcję "Stwórz własny koszyk". Koszyk jest tworzony w dwóch krokach. Najpierw należy wybrać lokalizację (miasto/region/sklepy internetowe) oraz wybrać działające tam sieci sklepów, które chcą Państwo sprawdzić. Jednorazowo można wybrać maksymalnie 15 sklepów. Aby przejść do następnego kroku, wystarczy kliknąć przycisk "Dalej". W drugim kroku należy zaznaczyć wszystkie produkty, którą chcieliby Państwo umieścić w swoim koszyku. Można wybrać jeden produkt, wybraną grupę produktów (np. nabiał) albo wszystkie dostępne produkty. Klikając przycisk "Oblicz", uzyskacie Państwo pełne porównanie cen wybranych produktów we wskazanych sklepach i miastach. Na stronie z wynikami możliwe jest dalsze sortowanie danych na wykresie i w tabeli.
  • Co oznaczają kolory w tabeli notowań? Dlaczego niektóre ceny są zielone, a inne czerwone?
  • Aby ułatwić Państwu przeglądanie i porównywanie cen, zdecydowaliśmy się na graficzne wyróżnienie najdroższych i najtańszych produktów. Na zielonym tle pokazujemy cenę najtańszego towaru w danym zestawieniu, natomiast na czerwonym tle - cenę najdroższego towaru w danym zestawieniu.
  • Kto za tym stoi? Czy finansują Was hipermarkety?
  • "Koszyk cenowy" to niezależna inicjatywa portali DlaHandlu.pl oraz PortalSpożywczy.pl. Badania są prowadzone wyłącznie pod kątem tego projektu przez grupę niezależnych ankieterów. Żaden sklep nie finansuje badań i nie ma żadnego wpływu na treść komentarzy, które pojawiają się obok notowań.
  • Jak mogę skontaktować się z redakcją koszyka cen?
  • Zapraszamy do kontaktu z nami drogą mailową. Wszelkie pytania, uwagi i propozycje prosimy kierować na adres: sklepy@ptwp.pl
  • Chciałbym podzielić się swoją opinią na temat koszyka cen. Gdzie mogę to zrobić?
  • Dla osób, które chcą się podzielić swoją opinią, wprowadziliśmy możliwość dodawania komentarzy bezpośrednio pod notowaniami. Na naszym forum mogą Państwo komentować działalność sklepów - ich politykę cenową, promocje, dostępność towarów, jakość obsługi itp. Zapraszamy do dyskusji.
  • 1 2017-08-16 15:44:10

    banan

  • AAA 2017-08-03 02:05:17

    W Kanadzie place $3.25 Kanadyjskiego za 600gram chleba. To jakies 10 zl. Ale za to bezyna jest po $1.10 czyli jakies 3.30zl

  • robert 2017-07-28 10:53:49

    w anglii ceny produktow sa tansze lub przyblizone. a za godzine najnizszej stawki wiecej sie kupi niz w Polsce. np. godz. pracy w anglii= 7 litrow paliwa, lub 7 chlebow, lub 7 produktow chemicz., 7 piw. 150 jaj i tak mozna wiliczac

  • fred 2017-05-22 14:14:16

    super, pod koniec maja ceny pomarańczy z marca. brawo za aktualizacje

  • bb 2017-04-14 12:03:31

    Nie zgadza się...Porównałam zestaw tych samych produktów on-line Tesco i Piotr i Paweł - zakupy w Tesco okazały się tańsze o 50zł. A ranking pokazuje,że P&P jest tańszy. Rząd cenowy zakupów to 150zł w Tecso a 200zł w P&P

  • Adi 2017-03-18 20:04:35

    Przydatne, lecz mała ilość produktów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (169)