dlahandlu.pl dlahandlu.pl dlahandlu.pl
pieczywo słodtcze nabiał sypki owoce używki napoje tłuszcze chemia dodatki mięsa warzywa wszystkie

Koszyk cen: Dwie sieci hipermarketów walczą o miano lidera cenowego

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl Auchan traci przewagę cenową nad Kauflandem, która w większości miast stopniała do kilku złotych. Zaś w Krakowie, Poznaniu i Warszawie Kaufland wyprzedził Auchan pod względem oferty cenowej. Co do zasady rynek wypłaszcza się pod względem oferty cenowej, co składnia głównych graczy do zawierania kolejnych aliansów zakupowych np. Carrefoura z Tesco i Auchan z Casino Group, METRO oraz Schiever Group. Zobaczymy jak to wpłynie na rynek w kolejnych miesiącach.

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 246 we Wrocławiu do 253,34 zł w Warszawie. Na początku sierpnia ceny w Auchan wahały się od 236,38 zł na Górnym Śląsku do 247,81 zł w Krakowie. Oznacza to wzrost cen na poziomie 6-10 zł w zależności od miasta. Auchan utrzymał pozycję lidera w Lublinie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Trójmieście i na Górnym Śląsku.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić w cenie od 249,61 zł we Wrocławiu do 253 zł w Poznaniu. Na początku sierpnia notowaliśmy w tej sieci ceny od 248 do 250 zł. Kaufland okazał się najtańszym hipermarketem w Poznaniu, Krakowie i Warszawie.

W Carrefour podobne zakupy kosztują obecnie ok. 259,5-260,5 zł i jest to poziom cen utrzymujący się w sieci Carrefour od wielu miesięcy. Na początku sierpnia notowaliśmy ceny od 258 do 259 zł w zależności od miasta, a w lipcu 2017 (256 -259 zł).

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 273 zł względem 268,39 zł w sierpniu. Wzrost cen o ok. 5 zł to wynik droższego schabu, bananów i cytryn w ujęciu mdm.

Sieć E.Leclerc w zależności od miasta ma bardzo różne ceny: od 275,48 zł w Trójmieście do 312,71 zł w Poznaniu. W sierpniu ceny w sieci wahały się od 273,30 zł Warszawie do 286,95 zł w Bydgoszczy. Notowanie nie objęło wówczas sklepu w Poznaniu. Obecnie zaś nie obejmuje sklepu we Wrocławiu.

Monitoring przeprowadzono w weekend 14-15 września 2018 przez ankieterów dlahandlu.pl i taketask.pl.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 8 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.


  • gitek 2018-12-11 08:45:28

    gicio

  • Gabor 2018-12-03 14:33:43

    Skąd cena minimalna 0,0 zł?

  • Wojtek 2018-11-25 13:52:08

    Strasznie duża rozbieżność cen między sklepami. Jeśli ktoś ma kilka sklepów obok siebie to można zaoszczędzić bardzo dużo pieniędzy, tylko trzeba skrupulatnie wybierać odpowiednie produkty w odpowiednim sklepie. Bardzo fajna ta stronka i dla ludzi uboższych jest fajną opcją.

  • ala 2018-11-22 10:33:40

    Tak sobie patrzę na zakupowy.expert/kategoria/delikatesy i porównuję ceny z powyższymi i jakoś nie do końca mi się to wszystko spina. Piotr i Paweł nie jest jednak najtańszym zakupowym rozwiązaniem

  • Jt 2018-10-27 22:57:56

    500+zabraknie na podwyżki



  • Hanys 2018-09-04 20:35:47

    Wedel mozna w Jury wsadzic bedzie sie wyzszym a z orzechami robaczywa 🤮🤮🤮🤮

ZOBACZ WSZYSTKIE (179)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.