dlahandlu.pl dlahandlu.pl dlahandlu.pl
pieczywo słodtcze nabiał sypki owoce używki napoje tłuszcze chemia dodatki mięsa warzywa wszystkie

Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych o ok. 100 zł droższe niż te w hipermarketach i dyskontach

Z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl wynika, że zakupy w sklepach osiedlowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w najtańszych hipermarketach i dyskontach. Ceny, które zanotowaliśmy w Lewiatanie, Freshmarkecie i Carrefour Express wahają się od 296 do 381 zł wobec 250-270 zł w Auchan, Kauflandzie, Carrefourze, Lidlu, Biedronce, Netto oraz sieci Aldi. Najbardziej cenę w badanych sklepach franczyzowych podbijają wędliny oraz sery, ze względu na efekt tzw. krótkiej półki, na której mieści się tylko ograniczona ilość produktów.


W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka Cen dlahandlu.pl trzeba zapłacić od 296 zł w Krakowie do 340,10 zł w Warszawie. W lutym w tej sieci obowiązywały ceny od 300 zł w Krakowie do 345 zł w Poznaniu. Oznacza to przecenę o ok. 5 zł w ujęciu mdm. Na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy podrożały pomidory a potaniała papryka.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie koszyk 50 produktów w cenie od 336 zł w Krakowie do 351,35 zł w Warszawie. W lutym w sieci obowiązywały ceny od 345 w Trójmieście do 359 zł w Warszawie. Oznacza to spadek cen o ok. 8-10 zł mdm. W sieci potaniały cytryny, pomarańcze, papryka. Podrożały zaś pomidory.

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) zaproponowała obecnie ceny od 344 zł na Górnym Śląsku do 381,37 zł w Trójmieście. W lutym w Carrefour Express obowiązywały ceny od 332,5 zł w Bydgoszczy do 360 zł w Warszawie. Oznacza to wzrost cen o 10-20 zł w ujęciu mdm. W sklepach z logo Carrefour Express potaniał cukier, podrożało zaś masło i cytryny.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketask.pl w dniach 13-14 kwietnia 2018 roku. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.


  • Jt 2018-10-27 22:57:56

    500+zabraknie na podwyżki



  • Hanys 2018-09-04 20:35:47

    Wedel mozna w Jury wsadzic bedzie sie wyzszym a z orzechami robaczywa 🤮🤮🤮🤮

  • Hanys 2018-09-04 20:33:49

    Jak za darmo dlatego tyle chleba lezy na smietnikach

    Juz dawno chleb 1Kg powinien 8-10 zl kosztowac wtedy by sie szanowalo nie co drugi dzien pol chleba do smietnika, reszta tez taniocha

  • lkoi 2018-05-22 03:29:49

    tak ,ale w anglii sa duzo drosze mieszkania do wynajecia

  • west 2018-02-01 21:42:23

    Do AAA po co czlowieku to przeliczasz na zlotowki ?

  • PPPP 2017-09-29 13:06:44

    Mam pytanie czy badanie nie było przeprowadzane w Warszawie w największych sieciach ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (175)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.