DTZ: W 2011 roku w Polsce przybyło ponad 35 proc. nowoczesnej powierzchni handlowej

Autor: propertynews.pl 14 lutego 2012 17:43

W 2011 roku na polski rynek trafiło 740 000 mkw. nowej powierzchni handlowej (w obiektach o powierzchni powyżej 5 000 mkw.), co oznacza wzrost o ponad 35 proc. w stosunku do 2010 roku - wynika z raportu DTZ pt. Property Times Q4 2011.

Bazując na planach deweloperów, DTZ szacuje, że w 2012 roku ilość nowej powierzchni handlowej będzie zbliżona do poziomu z 2011 roku.

Obecnie w polskim rynku nowoczesnej powierzchni handlowej największy udział mają centra handlowe (74 proc.). Na kolejnej pozycji znajdują się parki handlowe (17 proc.). Trzecie miejsce zajmują handlowe magazyny (7 proc.).

Najwięcej centrów handlowych jest w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Trójmieście.

"Stabilna sytuacja ekonomiczna w Polsce oraz dość duża odporność polskiej gospodarki na rynkowe zawirowania sprawiają, że polski rynek jest atrakcyjny dla międzynarodowych sieci handlowych, które decydują się otworzyć tutaj lokale handlowe lub zwiększyć zaangażowanie w już istniejącą sieć sprzedaży" - czytamy w raporcie.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane