Nowy koncept Netto w Szwecji – soft dyskont (galeria)

Autor: dlahandlu na podstawie LZ Retailytics 6 lutego 2018 12:13

Nowy koncept Netto w Szwecji – soft dyskont (galeria) Fot. Shutterstock.com

Sieć Netto uruchomiła w Kållered, na obrzeżach Göteborga, nowy koncept sklepu, określany jako soft dyskont. Placówka liczy 750 mkw. powierzchni. Dyrektor marketingu Netto International, Jeff Salter, powiedział, że widzi duży potencjał do rozwoju tego typu dyskontów w krajach skandynawskich.

Według danych LZ Retailytics, kanał dyskontowy ma 35 proc. udziału w rynku w Danii, 47 proc. w Norwegii, a jedynie 5,5 proc. w Szwecji. Jednak Salter jest przekonany, że przełom nie nastąpi sam, a sprzedawcy detaliczni muszą przekonać do siebie Szwedów, oferując im sklep, w którym chcą robić zakupy. Netto w związku z tym oparło swoją nową koncepcję na trzech podstawowych przesłankach, zidentyfikowanych w ankietach przeprowadzonych wśród szwedzkich kupujących: więcej produktów świeżych, prostsza nawigacja i przyjazna atmosfera.

Przekształcone w myśl nowych wytycznych sklepy Netto zanotowały dwucyfrowe wzrosty i osiągnęły bardzo dobre wyniki w kategoriach świeżej żywności - ujawnił Salter. Zwiększona wartość koszyków, silniejsza lojalność i wzrost odwiedzalności to wymierne efekty wprowadzonych zmian. Nowy koncept ma zostać wdrożony w całej sieci na terenie Szwecji. Na razie po „liftingu” jest dziewięć placówek, a kolejnych 20 ma zostać przekształconych w 2018 roku. Nowe sklepy także będą budowane z uwzględnieniem nowych rozwiązań, a wstępne wytyczne to otwarcie 20-25 sklepów rocznie, z podwyższoną stopą otwarć do około 40 sklepów rocznie za 3-4 lata. Na innych rynkach dyskontera, czyli w Danii, Polsce i Niemczech sklepy są już modernizowane, częściowo wdrażane są rozwiązania „szwedzkie”, ale sieć dostosowuje całościową koncepcję do lokalnych uwarunkowań.

Nowa koncepcja dla sklepów w Szwecji obejmuje oddzielone sekcje półek, które mają zapewnić spokojne i wygodne zakupy. Jedna z takich sekcji, łącząca owoce i warzywa oraz piekarnię, znajduje się zaraz przy wejściu do sklepu. Tutaj ekspozycja świeżego asortymentu jest kluczowa, prezentowane są także dwa nowe wyróżniki sieci: świeżo wypiekane pieczywo oraz półka dedykowana dla nowej ekologicznej marki własnej Go Eko.

Po wyjściu z pierwszego odcinka wchodzimy do drugiego, skupionego wokół chłodzonego świeżego mięsa. Dział skomponowano w taki sposób, aby wywoływał wrażenie wysokiej jakości dzięki kolorystce (czerń) i zdjęciom produktów. W ten sposób detalista chce zaprezentować rozszerzoną kategorię świeżego mięsa w całości. Nowa parasolowa prywatna marka Premieur i marka prywatna Köttmästaren są wyeksponowane na bokach lodówek. Obok mięsa znajdują się półki z przyprawami i inne komplementarne produkty, które pozwalają kupującym na zaplanowanie całego posiłku na miejscu.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,45

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane