Tesco szuka nowej formuły dla hipermarketów (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2017 11:14

Tesco szuka nowej formuły dla hipermarketów (galeria) Sklep Tesco Extra, Fot. za retaildetail.eu

Czy hipermarkety wciąż mają przyszłość? To pytanie zadają sobie dziś najwięksi rynkowi gracze, w tym Tesco. Detalista przetestował nową formułę sklepów Tesco Extra w Wielkiej Brytanii. Sklepy przeszły remodeling dzięki szwedzkiej firmie projektowej Blink.

Hipermarkety wciąż tracą udziały w rynku, ale prowadzące je sieci nie składają broni. Oczywiście coraz częsciej stawiają na omnikanałowość i inwestują w mniejsze formaty, ale nie rezygnują ze swojej podstawowej działaności. Carrefour nigdy nie stracił wiary w ten format i od lat inwestuje, także w Polsce, w jego odświeżenie. Auchan przygotowuje się do nowego otwarcia i zapowiada unikatowe rozwiązania dla hipermarketów. Efekty zobaczymy w marcu 2019 roku. Jedno wydaje się pewne: coraz bardziej nowoczesne hipermarkety próbują dystansować się od dyskontów, a cena nie ma być dłużej ich jedynym wyróżnikiem. Detaliści szukają tzw. wartości dodanej.

Jak jest w przypadku Tesco? Sieć nie ma dobrej prasy na swoim rodzimym rynku. Brytyjscy konsumenci określają placówki tej sieci jako molochy - ogromne, "chłodne" sklepy z niewyróżniającym się jakościowo asortymentem. Tesco w najbliższej przyszłości nie dokona globalnej rewolucji w wyglądzie sklepów, musi więc przekuć wady w zalety.

Nowy projekt sklepu powinien przyczynić się do osiągnięcia celu detalisty, który chce być nie tylko liderem cenowym, ale także ambitnie stawia na jakość. 

Czytaj także: Dyrektor Tesco: Musimy zaoferować klientom coś więcej niż zakupy

Co zmieniło się po remodelingu? Dział owocowo-warzywny jest wizytówką sklepu, który w zamyśle ma być kojarzony ze świeżością. Pracownicy zachęcają także klientów do podzielenia się swoją wiedzą, przekształcając tym samym obsługę w część doświadczenia klienta. W Tesco pojawił się bar, który pomaga placówce stać się miejscem spotkań, a cały sklep jest utrzymany w ciepłej, przytulnej kolorystyce.

Projekt stawia sekcję świeżej żywności w samym sercu sklepu. W placówce zintegrowano również rozwiązania omnikanałowe, takie jak click&collect, mobilne skanowanie i interaktywne ekrany. Klienci mogą skorzytać z szerokiej oferty gorących posiłków, przygotowywanych na miejscu (pieczony kurczak, ciasta, żeberka, pizza, chleb, panini). Tesco stworzyło również przestrzeń spotkań (community center) obok baru.

Czy nowe podejście do hipermarektu przynosi efekty? Pilotażowy sklep został otwarty w czerwcu 2017 roku w Swansea, ale firma nie ujawniła żadnych liczb. Podano jedynie, że zysk znacznie wzrósł, a obroty w kilku kategoriach (m.in. w pieczywie) są o dużo wyższe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,22

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane