Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Tesco szuka nowej formuły dla hipermarketów (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2017 11:14

Tesco szuka nowej formuły dla hipermarketów (galeria) Sklep Tesco Extra, Fot. za retaildetail.eu

Czy hipermarkety wciąż mają przyszłość? To pytanie zadają sobie dziś najwięksi rynkowi gracze, w tym Tesco. Detalista przetestował nową formułę sklepów Tesco Extra w Wielkiej Brytanii. Sklepy przeszły remodeling dzięki szwedzkiej firmie projektowej Blink.

Hipermarkety wciąż tracą udziały w rynku, ale prowadzące je sieci nie składają broni. Oczywiście coraz częsciej stawiają na omnikanałowość i inwestują w mniejsze formaty, ale nie rezygnują ze swojej podstawowej działaności. Carrefour nigdy nie stracił wiary w ten format i od lat inwestuje, także w Polsce, w jego odświeżenie. Auchan przygotowuje się do nowego otwarcia i zapowiada unikatowe rozwiązania dla hipermarketów. Efekty zobaczymy w marcu 2019 roku. Jedno wydaje się pewne: coraz bardziej nowoczesne hipermarkety próbują dystansować się od dyskontów, a cena nie ma być dłużej ich jedynym wyróżnikiem. Detaliści szukają tzw. wartości dodanej.

Jak jest w przypadku Tesco? Sieć nie ma dobrej prasy na swoim rodzimym rynku. Brytyjscy konsumenci określają placówki tej sieci jako molochy - ogromne, "chłodne" sklepy z niewyróżniającym się jakościowo asortymentem. Tesco w najbliższej przyszłości nie dokona globalnej rewolucji w wyglądzie sklepów, musi więc przekuć wady w zalety.

Nowy projekt sklepu powinien przyczynić się do osiągnięcia celu detalisty, który chce być nie tylko liderem cenowym, ale także ambitnie stawia na jakość. 

Czytaj także: Dyrektor Tesco: Musimy zaoferować klientom coś więcej niż zakupy

Co zmieniło się po remodelingu? Dział owocowo-warzywny jest wizytówką sklepu, który w zamyśle ma być kojarzony ze świeżością. Pracownicy zachęcają także klientów do podzielenia się swoją wiedzą, przekształcając tym samym obsługę w część doświadczenia klienta. W Tesco pojawił się bar, który pomaga placówce stać się miejscem spotkań, a cały sklep jest utrzymany w ciepłej, przytulnej kolorystyce.

Projekt stawia sekcję świeżej żywności w samym sercu sklepu. W placówce zintegrowano również rozwiązania omnikanałowe, takie jak click&collect, mobilne skanowanie i interaktywne ekrany. Klienci mogą skorzytać z szerokiej oferty gorących posiłków, przygotowywanych na miejscu (pieczony kurczak, ciasta, żeberka, pizza, chleb, panini). Tesco stworzyło również przestrzeń spotkań (community center) obok baru.

Czy nowe podejście do hipermarektu przynosi efekty? Pilotażowy sklep został otwarty w czerwcu 2017 roku w Swansea, ale firma nie ujawniła żadnych liczb. Podano jedynie, że zysk znacznie wzrósł, a obroty w kilku kategoriach (m.in. w pieczywie) są o dużo wyższe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,60

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.