105 salonów Wittchen na koniec I półrocza, rośnie sprzedaż online i rynki zagraniczne

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2019 09:44

105 salonów Wittchen na koniec I półrocza, rośnie sprzedaż online i rynki zagraniczne Fot. materiały prasowe

W I półroczu 2019 roku przychody Grupy Wittchen w porównaniu do analogicznego
okresu roku poprzedniego wzrosły o 17 proc., do poziomu 106,8 mln zł. Niższa ilość niedziel
dostępnych dla handlu wpłynęła negatywnie na poziom przychodów realizowanych w sklepach porównywalnych, z drugiej strony pozytywny wpływ wzrostu powierzchni sklepów stacjonarnych oraz dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej w kraju i zagranicą pozwoliły na osiągnięcie 18 proc. wzrostu sprzedaży w segmencie detalicznym. Wzrost przychodów w segmencie hurtowym wyniósł 9 proc. - poinformowała spółka.

Marża brutto zrealizowana na sprzedaży w I półroczu br. wyniosła 59,4% i była niższa o 1,0 punkt procentowy od marży w analogicznym okresie roku poprzedniego, do czego w głównej mierze przyczyniły się niekorzystne trendy na rynku walutowym. Wykluczenie w I półroczu 2019 roku dodatkowych 9 niedziel, które tradycyjnie były dniami o wysokim poziomie sprzedaży, wpłynęło na realizację niższego poziomu przychodów w sklepach porównywalnych. Jednocześnie na wzrost kosztów sprzedaży omnichannel w kraju miała wpływ indeksacja czynszów oraz efekt przenoszenia się części sprzedaży do kanału on-line, w którym pozyskanie klienta wiąże się ze dodatkowym kosztem reklamowym i logistycznym. Zwiększająca się skala działalności Grupy wymagająca

wykorzystania zewnętrznych magazynów oraz rosnący udział sprzedaży zagranicznej charakteryzującej się wyższym poziomem kosztów marketingowych i logistycznych dodatkowo wpłynęły na wyższą dynamikę wzrostu kosztów w stosunku do przychodów. W rezultacie zysk z działalności operacyjnej był niższy o 2,1 mln zł w porównaniu do I półrocza 2018 roku. Wynik EBITDA za I półrocze wyniósł 19,6 mln zł, a rentowność EBITDA 18,4%. Zysk netto wyniósł blisko 5,57 mln zł wobec 7,59 mln zł w analogicznym okresie ub.r.

W I półroczu 2019 roku Grupa otworzyła 6 nowych salonów sprzedaży. Na dzień 30 czerwca 2019 roku powierzchnia handlowa wynosiła 8.268 mkw. i 105 punktów sprzedaży (na 30 czerwca 2018 roku 7.401 mkw. i 95 punktów sprzedaży).

W ramach rozwoju e-commerce w I półroczu 2019 Grupa rozpoczęła działalność na rynku czeskim poprzez własną stronę internetową (www.wittchenshop.cz) jak również kontynuowana była sprzedaż poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz niemieckim (www.wittchenshop.de) oraz poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich. W rezultacie tych działań przychody zagraniczne wzrosły o 40% do poziomu 9,2 mln zł (I półrocze 2018: 6,6 mln zł), a ich udział w przychodach Grupy wzrósł do 9%. W sierpniu 2019 roku spółka zależna Wittchena otworzyła pierwszy salon detaliczny na rynku czeskim.

W I półroczu 2019 roku spółka dokonała zakupów ziemi w związku z planowaną inwestycją w rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach pod Warszawą. Inwestycja ta ma przyczynić się co najmniej do podwojenia własnej powierzchni magazynowej posiadanej przez Grupę, a w jeszcze większym stopniu do zwiększenia powierzchni dostępnej do składowania.

Przeczytaj także:

17 kwietnia 2019 roku Wittchen zawarł z firmą Lidl umowę w zakresie realizacji dostawy produktów marki Wittchen na pierwszą akcję sprzedażową w roku 2019, natomiast 17 czerwca na drugą akcję sprzedażową w 2019 roku. Łączna szacunkowa wartość świadczeń w ramach obu zamówień wynosi 29,4 mln zł netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.