14-proc. wzrost sprzedaży LPP. Grupa ma już 1 765 sklepów

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2019 09:17

14-proc. wzrost sprzedaży LPP. Grupa ma już 1 765 sklepów fot. shutterstock

Spółka LPP zaprezentowała skonsolidowane wyniki finansowe za 2018 r. W omawianym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 8,04 mld zł w porównaniu do 7,02 mld zł w 2017 r. Zysk netto to 505 mln zł (440 mln zł zysku w 2017 r.)

- Rok 2018 z całą pewnością możemy zaliczyć do udanych, bowiem nasza sprzedaż przewyższyła poziom ubiegłoroczny aż o 14% i zamknęła się wynikiem na poziomie ponad 8 mld zł. To efekt nie tylko ciężkiej pracy naszego zespołu, ale także przemyślanej strategii, którą skutecznie realizujemy. Dobrze przyjęte kolekcje naszych marek, ale również ambitny plan dalszej ekspansji zagranicznej, a przy tym konsekwentne pielęgnowanie potrzeb naszych klientów procentują. Dlatego w 2019 roku zamierzamy dalej podążać tak obraną drogą.(...) W roku 2019 zamierzamy kontynuować naszą ekspansję zagraniczną i z dumą zaprezentować polską kreatywność w Bośni i Hercegowinie oraz w Finlandii. To oznaczać będzie, że kolekcje marek LPP dostępne już będą na 25 rynkach Europy, Azji i Afryce. (...). Przez cały 2018 rok niezmiennie notowaliśmy nie tylko dobrą sprzedaż tradycyjną, ale aż trzycyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej, która w minionym roku wyniosła 712 mln zł, tj. ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem. To nasza wspólna i konsekwentna praca pozwoliła nam wypracować zysk netto na poziomie 505 mln zł, który w większości ponownie zainwestujemy, by móc dalej rozwijać naszą działalność i napędzać rodzimą gospodarkę. Mamy ambicję kontynuować naszą politykę ekspansji i rozwoju sieci handlowej, której powierzchnia tylko w ubiegłym roku wzrosła o kolejne 9% - do prawie 1,1 mln mkw. należącej do 1765 sklepów. To też wymusza diametralny zwrot w rozwiązaniach logistycznych. Dlatego w 2018 roku wiele miejsca poświęciliśmy rozwojowi naszej sieci dystrybucji - pisze w liście do akcjonariuszy Marek Piechocki, prezes LPP.

W skład Grupy Kapitałowej LPP SA wchodzi 5 spółek krajowych (łącznie ze spółką dominująca) i 23 spółki zagraniczne.

Na koniec 2018 roku sieć składała się z 1 765 sklepów o łącznej powierzchni 1 091,3 tys. mkw. Poza granicami Polski znajdowało się 806 sklepów (561,8 tys. mkw.). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z 2017 roku wzrosła o 9,1%.

Największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do roku 2017 uzyskała marka Reserved (54,4 tys. mkw.), ze względu na wejście do nowych krajów. Natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (21,8% r/r) – m.in. dzięki konsekwentnemu rozwojowi w kraju i za granicą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Coner 2019-04-15 19:59:48

    Ładnie firma rośnie. Pamiętam początki, a tu proszę teraz nowe sklepy w europejskich miastach.

  • welman 2019-04-11 13:47:02

    Zwiększyli wszystkie wskaźniki łącznie z wielkością dywidendy. Mało która spółka osiąga rokrocznie takie wyniki.

  • Artem 2019-04-11 12:44:39

    Wyniki mówią same za siebie. Można pozazdrościć i pogratulować.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,90

  • Śr

    9,50

  • Min

    5,59

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6785
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.