28,5 mln zł straty netto Redanu po trzech kwartałach

Autor: dlahandlu.pl 29 listopada 2018 09:36

28,5 mln zł straty netto Redanu po trzech kwartałach Fot. materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Redan po trzech kwartałach roku 2018 wyniosły 423 mln zł wobec 435,6 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Grupa poniosła stratę na sprzedaży w wysokości - 24,5 mln zł co stanowi poprawę o 4,7 mln zł r/r. Zysk przed opodatkowaniem za trzy kwartały wyniósł - 28,0 mln zł i jest lepszy o 1,8 mln zł r/r. Strata netto to - 28,5 mln zł. Suma całkowitych dochodów za trzy kwartały 2018 wyniosła -28,8 mln zł (-1,7 mln zł r./r.). Poprawa wyniku przed opodatkowaniem nastąpiła w obu segmentach działalności - podała spółka w komunikacie.

W części modowej zysk przed opodatkowaniem zwiększył się o +2,0 mln zł, a w segmencie dyskontowym strata przed opodatkowaniem wyniosła -26,6 mln zł, co stanowi poprawę o 1,1 mln zł r./r.

W części modowej wynik po trzech kwartałach 2018 roku potwierdza trwającą tendencję regularnego
zwiększania zysków r./r. Bardzo dobrze rozwija się największy kanał dystrybucji, czyli sklepy Top Secret w Polsce. Po trzech kwartałach sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 4%, a marża handlowa zwiększyła się o 10 % r./r. Spółka realizuje zapowiedzianą wcześniej strategię rozwoju sieci - powierzchnia sklepów zwiększyła się o 9% r/r. Główny kanał Top Secret wygenerował r/r większą sprzedaż o 9 mln zł, osiągając tym samym lepszy wynik o 3,3 mln zł. Pozytywne zmiany są przede wszystkim pochodną coraz lepszej oferty asortymentowej powodującej większą sprzedaż towarów z nowych kolekcji, a tym samym pozwalającą na uzyskiwanie wyższych marż.

- Niestety rok 2018 to okres anomalii pogodowych: najpierw ochłodzenie w II połowie lutego oraz w marcu, które nie generowało impulsu dla klientów do zakupów towarów stricte wiosennych a w II połowie roku niekończące się lato z bardzo ciepłym wrześniem, które przyczyniło się do braku popytu na towary jesienne (swetry, okrycia). Czynniki te spowodowały, że wypracowane w segmencie modowym zyski są niższe od możliwych do uzyskania. Lepsze dostosowanie kolekcji do okresów przejściowych i tym samym do optymalizacji marży stanowi wyzwanie na kolejne okresy - tłumaczy spółka.

Negatywnym elementem utrzymującym się również w trzecim kwartale był spadek sprzedaży i związane z tym zmniejszenie wygenerowanego zysku, w działalności zagranicznej, przede wszystkim w Rosji, co jest spowodowane pogorszeniem sytuacji gospodarczej w tym kraju.

Sektor dyskontowy w okresie styczeń-wrzesień na poziomie wyniku na sprzedaży zanotował poprawę o 4,5 mln zł, co jest pochodną pozytywnej zmiany w dwóch obszarach: (i) wzrostu procentowej marży handlowej (+2,2 pp) oraz (ii) zmniejszenia kosztów prowadzonej działalności (- 4,3%, 5,7 mln zł). Na poziomie EBITDA również odnotowana jest poprawa o 3,7 mln zł, co wynika bezpośrednio z poprawy wyniku na sprzedaży. Jednak determinujący wpływ na wynik ma spadek sprzedaży r./r.

W 2017 i w 2018 r. segment dyskontowy przeszedł dwa poważne kryzysy, pierwszy związany z problemami z wdrożeniem nowego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie, a drugi – z ograniczeniami w dostępności towarów w II i III kwartale br. Dodatkowo nałożyły się na to niesprzyjające warunki pogodowe szczególnie jesienią br.


Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.