Adidas ze spadkiem przychodów w Europie

Autor: wnp.pl 8 listopada 2018 12:17

Adidas opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2018 r. W stosunku do poprzedniego kwartału przychody firmy wzrosły o 8 proc., przy czym w samej Europie spadły o 1 proc.

Zyski Adidasa wzrosły w trzech kwartałach 2018 r. o 19 proc. do 656 mln euro.

Marki Adidas i Reebok wygenerowały najwyższe wzrosty przychodów w Chinach (+26 proc.), Ameryce Północnej (+16 proc.) i w Azji Wschodniej (+15 proc.). W Rosji i całej WNP przychody wzrosły o 7 proc., co spółka przypisuje mistrzostwom świata w Piłce Nożnej. W Ameryce Łacińskiej przychody utrzymały stały poziom, na rynkach wschodzących spadły o 2 proc., a w Europie Zachodniej spadły o 1 proc. Ostatni wynik szczególnie rozczarowuje, gdyż według oczekiwań mundial w Rosji powinien dobrze wpłynąć także na Europę.

Dyrektor spółki Kasper Rorsted przyznał Reutersowi, że pokładali zbyt wielką ufność w butach w stylu Stan Smith i Superstar, które zdążyły już wyjść z mody, a niewystarczająco skupili się na wyposażeniu sportowym. Jego zdaniem błędem było też ustalenie nieco zbyt wysokich cen za produkty.

Znacznie lepszą wiadomość dla Adidasa przyniósł kanał e-commerce, który wygenerował wzrost przychodów o 76 proc.

Największy konkurent Adidasa, Nike, w ostatnim kwartale zanotował w Europie Zachodniej wzrost sprzedaży o 9 proc. do poziomu 2,6 mld dol.

całość na www.wnp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.