Akwizycje podniosły przychody CDRL, ale strata wynosi 4,9 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2019 10:00

Akwizycje podniosły przychody CDRL, ale strata wynosi 4,9 mln zł Fot. materiały prasowe

Grupa CDRL SA, notowany na GPW właściciel marki COCCODRILLO, czołowy dystrybutor odzieży i akcesoriów dziecięcych w Europie Środkowo-Wschodniej, wypracował w I kwartale 2019 roku 108,0 mln zł przychodów wobec 57,1 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o ponad 89 proc. rdr – to głównie efekt przejęć, których w omawianym okresie dokonała spółka. Skonsolidowana strata netto wyniosła w I kwartale 2019 roku 4,9 mln zł, wobec zysku 0,8 mln zł rok wcześniej. Na koniec marca br. sieć sklepów marki Coccodrillo liczyła 504 punkty handlowe.

Porównując wyniki finansowe, dla analogicznych podmiotów istniejących w grupie na koniec I kwartału 2018 roku, zysk netto wyniósł 1,1 mln zł i wzrósł z poziomu 0,8 mln zł o 46 proc. EBITDA była wyższa o 9 proc. i ukształtowała się na poziomie 3,8 mln zł wobec 3,5 mln zł rok wcześniej.

- Po raz pierwszy prezentujemy skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej CDRL po strategicznych przejęciach. Dane, które uzyskaliśmy są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Dzięki przejęciom, które zrealizowaliśmy na początku roku, przychody grupy wzrosły o blisko 90 proc. Jednocześnie zanotowaliśmy stratę na wyniku netto, co jest efektem, m.in. nabycia na początku roku spółki LLC DPM, właściciela supermarketów Buslik oraz zastosowanie nowego standardu MSSF 16, które pogłębiły stratę łącznie o 3,5 mln zł. Niezmiennie pracujemy nad rozwojem grupy i powiększeniem skali naszej działalności. Realizujemy plan rozwoju naszej grupy zgodnie z założeniami, wiemy jak odpowiednio zarządzać grupą, którą utworzyliśmy by osiągać w przyszłości coraz lepsze rezultaty – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL SA.

W wyniku przejęcia spółki białoruskiej, CDRL S.A. w sprawozdaniu skonsolidowanym skorygowała zysk na sprzedaży towarów z CDRL S.A. do spółki LLC DPM sp. z o.o. Korekta wyniku wyniosła 1.644 tys. zł, co również w znaczący sposób obniżyło wynik nowo powstałej Grupy.

Na koniec I kwartału 2019 roku w skład sieci handlowej Grupy wchodziły 504 punkty handlowe Z tego 251 salonów franczyzowych i własnych zlokalizowanych jest w Polsce, 144 w Unii Europejskiej, a 109 w pozostałych krajach świata.

Na koniec I kwartału wartość księgowa akcji w GK CDRL SA w przeliczeniu na jedną akcję wzrosła do 15,16 zł na jedną akcję z 12,93 zł rok wcześniej.

Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL stała się właścicielem pakietu 74,9 proc. udziałów w spółce LLC DPM z Białorusi, właściciela sieci 46 multibrandowych supermarketów Buslik. To lider sprzedaży odzieży, zabawek i akcesoriów dziecięcych w tym kraju, posiadający ok. 10-procentowy udział w rynku. Jako wzmocnienie oferty odzieżowej, spółka dokonała akwizycji Lemon Fashion, oferującej odzież, obuwie i akcesoria dziecięce dedykowane aktywności fizycznej.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,98

  • Śr

    8,28

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.