Analitycy: CCC w czwartym kwartale rozczarowało. Ten rok może być trudny dla spółki

Autor: dlahandlu.pl 19 lutego 2018 11:39

Zdaniem analityków DM BDM SA, wyniki CCC za czwarty kwartał 2017 roku były rozczarowujące. W tym roku wynikom spółki nie będzie sprzyjać wysoka baza sprzed roku oraz zakaz handlu w niedziele, a także presja płacowa.

Analitycy wydali zalecenie „redukuj” akcje CCC, a według ich wyceny papiery spółki są warte 236,7 zł. Zwracają oni uwagę, że od połowy stycznia walory CCC ulegają korekcie, która może się przedłużyć.

- W krótkiej perspektywie zwracamy uwagę na spodziewane rozczarowujące wyniki za czwarty kwartał 2017 r. Spółka zwiększyła przychody jedynie o ok. 20 proc. r/r, podobnie jak powierzchnię handlową. Sądzimy, że połączenie przeciętnej dynamiki obrotów, negatywnego rozkładu sprzedaży miesięcznej (zwiększenie wagi listopada i grudnia, które mają niższe marże niż październik) oraz presji ze strony kosztów (zwłaszcza w obszarze wynagrodzeń) przełożą się na symboliczny przyrost EBITDA r/r, co według nas jest rezultatem znacznie poniżej oczekiwań – oceniają analitycy.

Ich zdaniem, bardzo przeciętnie, zwłaszcza w kanale stacjonarnym, wypadł październik, który zwyczajowo generuje wysokie marże, ponieważ kolekcja sprzedawana jest w pełnych cenach. Z kolei listopad-grudzień wraz z realizowanymi promocjami mogły przynieść słabszą rentowność. - Zgodnie z raportami miesięcznymi zakładamy ok. 1,35 mld PLN przychodów (+20 proc. r/r), co oznacza, że tempo przyrostu w sklepach mogło być poniżej dynamiki otwarć nowej powierzchni – napisali analitycy w raporcie.

Natomiast sprzedaż za styczeń wypadła dosyć przeciętnie, bowiem CCC zaraportowało wzrost przychodów o ok. 21 proc. r/r, z czego tylko +10 proc. r/r w kanale stacjonarnym.

W dłuższej perspektywie wskazują oni na wysoką bazę dla sprzedaży miesięcznej w 2018 roku, co szczególnie dotyczy okresu marzec-wrzesień.

- Przeszkodą w wypracowywaniu wysokich dynamik może okazać się zakaz handlu w niedziele, który wejdzie w życie w marcu. Zwracamy też uwagę na presję ze strony kosztów, zwłaszcza w obszarze wynagrodzeń (rynek pracy jest bardzo wymagający i zapowiedzi obniżenia pensji/mkw. wydają się być trudne do zrealizowania) – wymieniają analitycy. I dodają, że niedziela odpowiada za ok. 13-15 proc. tygodniowej sprzedaży CCC.

Analitycy szacują, że w całym 2018 r. CCC wypracuje w ok. 5,15 mld PLN obrotów, co daje dynamikę rzędu 23 proc. r/r w ujęciu skonsolidowanym i +19 proc. r/r w obszarze sklepów.

- W przypadku marży brutto oczekujemy utrzymania poziomów z 2017 r. – z jednej strony wsparciem powinny być bieżące pułapy kursów walutowych oraz rosnący udział dywizji UE, a z drugiej efekt ten będzie rozmywany przez rosnący e-commerce. W obszarze kosztów okołosklepowych liczymy się ze wzrostem wynagrodzeń (w naszej ocenie zapowiadany przez zarząd spadek kosztów na mkw. jest mało realny przy bieżącej sytuacji na rynku pracy; tym bardziej, że m.in. w Polsce działa system premiowy powiązany z realizacją planów sprzedażowych). Tym samym prognozujemy, że EBITDA’18 wyniesie niecałe 680 mln PLN – czytamy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    16,09

  • Śr

    11,43

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.