Analitycy DM BDM SA oczekują słabego roku dla LPP

Autor: dlahandlu.pl 27 września 2018 14:03

Analitycy DM BDM SA oczekują słabego roku dla LPP Fot. LPP

Zdaniem analityków DM BDM SA, spółka LPP w najbliższych kwartałach może negatywnie zaskoczyć pod względem osiąganych wyników. Natomiast w przyszłym roku odzieżowy gigant stanie wobec wielu wyzwań. Będą to m.in.: wysokie wyniki sprzedaży porównywalnej w tym roku, presja na wzrost wynagrodzeń oraz koszty związane ze wzrostem kanału e-commerce.

- Podtrzymujemy negatywne nastawienie do walorów spółki i uważamy, że przyszłe okresy mogą przynieść inwestorom szereg rozczarowań, patrząc na konsensus rynkowy – napisali analitycy w raporcie.

W poprzednich okresach spółka notowała wysokie dynamiki poprawy wyników. Obecnie, analitycy spodziewają się, że okres trzeciego kwartału 2018 r. może przynieść wyraźne spowolnienie.

Przeczytaj także:

- Z jednej strony grupa musiała się mierzyć z wysoką bazą sprzedaży porównywalnej (+15 proc. w trzecim kwartale 2017 r.) oraz niesprzyjającą aurą (kolekcja jesień-zima 18/19 była w sklepach już od początku września). Dodatkowym problemem była także słabość rubla. Szacujemy, że LPP osiągnęło w kończącym się kwartale ok. 2,04 mld zł przychodów, realizując jednocześnie marżę brutto na poziomie 50,1 proc. – oceniają analitycyc.

Ich zdaniem, dużym wyzwaniem po stronie kosztowej może się okazać logistyka w e-commerce - w pierwszym półroczu 2018 r. pozostałe koszty SG&A zwiększyły się o 36 proc. r/r w przeliczeniu na mkw. Finalnie prognozują oni, że EBITDA detalisty podniesie się „jedynie” o 14 proc. r/r do 200 mln zł. W ujęciu całorocznym prognozujemy, że spółka osiągnie 8,1 mld zł przychodów, 54,3 proc. marży brutto oraz ok. 1,12 mld zł EBITDA.

Przeczytaj także:

- W perspektywie przyszłego roku dostrzegamy szereg wyzwań, który stanie przed spółką. Przede wszystkim wskazujemy na wysoką bazę sprzedaży porównywalnej w sklepach, co może negatywnie rzutować na prezentowane dynamiki. W odniesieniu do rentowności brutto przyjmujemy spadek vs 2018 r. z racji umocnienia USD/PLN (obecnie wyższe poziomy niż rok temu) oraz wzrostu udziału e-commerce (realizowane marże niższe o kilka p.p. niż w detalu). Wśród ryzyk definiujemy też wzrost kosztów wynagrodzeń (m.in. z powodu podwyżki płacy minimalnej) oraz koszty przypisane do logistyki e-commerce – wymieniają analitycy.

Szacują oni, że przychody LPP w 2019 r. wyniosą 9,1 mld zł, marża brutto obniży się do 53,4 proc., a EBITDA zwiększy się do 1,20 mld PLN (+7 proc. r/r).

Analitycy zwracają uwagę, że LPP działa w bardzo konkurencyjnym otoczeniu.

- Według szacunków PMR rynek odzieżowy w 2017 r. był wart ok. 36 mld zł i oczekuje się, że do 2022 r. jego wartość przekroczy 43 mld zł. Rynek modowy cechuje się bardzo dużą konkurencją, co sprawia, że podmioty na nim działające muszą walczyć o klienta poprzez promocje i rabaty, a to z kolei negatywnie odbija się na marży. Jednocześnie ok. 45 proc. podmiotów handlowych ocenia sytuację rynkową jako dobrą – czytamy w raporcie DM BDM SA.

DM DBM SA wydał rekomendację „redukuj” dla akcji LPP (rekomendacja bez zmiany), a cenę docelową wyznaczył na 7.641 zł za akcję (obniżona).

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • markos 2018-09-30 13:29:47

    Jeśli cena akcji by jakoś mocniej spadła to tylko byłaby to dobra okazja to tańszego dokupienia akcji.

  • Krzysztof 2018-09-29 12:11:24

    Może i dla inwestorów krótkoterminowych, ale w długiej perspektywie dla mnie to pewna inwestycja. Widać jak firma się systematycznie rozwija, a wejście na tyle rynków e-commerce tylko przyspieszy ten rozwój.

  • Socho 2018-09-29 00:04:18

    Ten rok będzie bardzo dobry, ciężko będzie każdego roku przebijać wyniki, ale z tym, że 2019 będzie słabym rokiem dla LPP się nie zgodzę. Firma pokazuje, że dobrze radzi sobie z wszelkimi zagrożeniami, jest sprawnie zarządzana.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,07

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.