Analitycy DM BDM spodziewają się gorszych wyników LPP w II kw.

Autor: dlahandlu.pl 2 maja 2019 11:14

Wysoka baza sprzed roku oraz niekorzystny kurs walutowy mogą przyczynić się do pokazania przez LPP słabych wyników za drugi kwartał 2019 roku – oceniają analitycy DM BDM. W perspektywie całego roku dostrzegają oni szereg ryzyk dla spółki, np. wymagający rynek pracy oraz utrzymująca się silna konkurencja na rynku modowym.

 - Szacunkowe wyniki za pierwszy kwartał 2019 r. wykazały poprawę, jednak obawiamy się, że okres drugiego kwartału z racji wysokiej bazy sprzedaży lfl oraz presji USD na marżę przyniesie istotne wyhamowanie dynamiki EBITDA. W perspektywie całego roku dostrzegamy szereg ryzyk takich jak zakładana przez nas erozja rentowności brutto, wymagający rynek pracy (działania oszczędnościowe powinny być skonsumowane w br.) oraz utrzymująca się silna konkurencja na rynku modowym (m.in. odbudowa sprzedaży H&M i wejście na rynki wschodnie) – napisali analitycy w rekomendacji.

- Sądzimy również, że zagrożeniem dla naszych prognoz (oraz konsensusu) może się okazać uruchomienie paneuropejskiego e-sklepu, co może wiązać się dodatkowymi kosztami - dodali.

Na początku kwietnia grupa opublikowała raport bieżący ze wstępnymi danymi finansowymi za pierwszy kwartał tego roku. Przychody zwiększyły się do 1,83 mld PLN (+16% r/r), a powierzchnia handlowa wyniosła 1,09 mln mkw. (+8,5% r/r), co dało dodatni odczyt sprzedaży porównywalnej w wys. 11%. Szacunkowa marża brutto wzrosła do 43,7% (- 1,4 p.p. r/r). Koszty SG&A zwiększyły się o 9% r/r do 895 mln PLN, co finalnie dało 105 mln PLN straty EBIT (vs -118 mln PLN przed rokiem), z kolei strata netto mogła wynieść 94 mln PLN.

- Patrząc na drugi kwartał 2019 r. wskazujemy na bardzo wysoką bazę przychodową z ubiegłego roku, co w naszej ocenie może przełożyć się na ujemne odczyty sprzedaży z mkw. w bieżącym kwartale. Uważamy także, że wzrost USD/PLN negatywnie przełoży się na wypracowaną marżę brutto (przyjmujemy spadek o ok. 1,7 p.p. r/r) i pomimo podejmowanych oszczędności po stronie kosztów okołosklepowych, należy liczyć się z jednocyfrową dynamiką EBITDA (403 mln PLN; tylko +2% r/r) – oceniają analitycy.

- W perspektywie kolejnych miesięcy sądzimy, że wyzwaniem dla grupy będzie osiągnięcie zapowiadanego przez zarząd poziomu rentowności brutto w wys. 54-55% (w modelu zakładamy ok. 53%) - dodają.

Wśród ryzyk dostrzegają oni także: objęcie kolejnej niedzieli zakazem, czy sytuację na rynku pracy (detalista stara się niwelować presję płacową działaniami efektywnościowymi, jednak w 2020 roku może być ciężej o dalsze oszczędności).

Potencjalnie największym zagrożeniem dla prognoz DM BDM jest uruchomienie paneuropejskiego e-sklepu - zaistnienie na rynkach Europy Zachodniej i rozwój biznesu może wiązać się z dodatkowymi kosztami na marketing i logistykę.

DM BDM szacuje, że LPP osiągnie w 2019 r. ok. 9,22 mld PLN przychodów, realizując rentowność brutto na poziomie 52,8%. Tym samym EBITDA grupy może wynieść 1,25 mld PLN (spowolnienie do 13% r/r). Powierzchnia handlowa zwiększy się o 10% r/r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • arccy 2019-05-24 13:26:00

    Wyniki LPP już nieraz zaskoczyły pozytywnie prognozy analityków.

  • janes 2019-05-06 19:51:30

    Przed pierwszym kwartałem chyba była taka sama analiza, a wyniki były lepsze niż na początku zeszłego roku, więc z dystansem podchodzę do tych analiz.

  • peper 2019-05-06 19:37:20

    Sami znawcy, a nie pamiętam żeby LPP pokazało słabe wyniki w ostatnim czasie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.