Analitycy DM mBanku spodziewają się poprawy marż w spółkach odzieżowych

Autor: dlahandlu.pl 20 grudnia 2017 10:22

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku pozytywnie oceniają wyniki za listopad kilku spółek odzieżowych i obuwniczych: LPP, CCC, Vistuli i Bytomia, natomiast neutralnie wyniki Monnari, Gino Rossi i TXM. Ich zdaniem, obecny kurs złotego w stosunku do euro powinien pozytywnie wpłynąć na koszty sprzedaży, a w stosunku do dolara – na koszty zakupu nowych kolekcji.

- Po słabym sprzedażowo październiku, wszystkie spółki z sektora odzieżowego i obuwniczego odnotowały wzrosty rok do roku w listopadzie 2017 r., co mogło być efektem częściowego przesunięcia popytu oraz bardziej sprzyjających warunków pogodowych. Sprzedaż porównywalna została poprawiona w LPP, CCC, Vistuli, Bytomiu. Spadek efektywności sprzedaży został odnotowany w Monnari (obrona rentowności sprzedaży), TXM (nieodpowiednie zatowarowanie) oraz Gino Rossi (spadek lfl w Simple CP oraz poprawa w Gino Rossi) – czytamy w raporcie analityków.

- Pozytywnie oceniamy rezultaty wypracowane przez LPP (kontynuacja wysokiego tempa poprawy lfl), CCC (poprawa lfl, pomimo efektu bazy oraz ograniczonego wsparcia sprzedaży przez warunki pogodowe), Vistuli (dobre wyniki w obu segmentach oraz poprawa rentowności sprzedaży rok do roku) oraz Bytomia (poprawa lfl oraz wzrost rentowności sprzedaży) – dodają analitycy.

Natomiast neutralnie oceniają oni wyniki sprzedażowe Monnari (spadek lfl), Gino Rossi (spadek rezultatów uwzględniony w wycenie) oraz TXM (stopniowe ograniczenie spadku lfl).

Jak oceniają analitycy DM mBanku, aktualny kurs EURPLN jest na poziomie niższym rok do roku o 5,6 proc. (ujemna dynamika utrzymuje się od początku czwartego kwartału), co powinno wpłynąć na obniżenie kosztów ogólnych, sprzedaży i administracji w spółkach w czwartym kwartale (koszty najmu są denominowane w EUR).

Natomiast kurs USDPLN jest niższy o 15,3 proc. rok do roku, co powinno pozytywnie przełożyć się na koszty zakupu kolekcji wiosna-lato 2018 i w efekcie wpłynąć na podwyższenie marży brutto na sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku (pozytywny wpływ na LPP, CCC, Monnari, Vistulę, Bytom oraz TXM). 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.