Analitycy: LPP musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami

Autor: dlahandlu.pl 14 lutego 2018 14:57

Analitycy DM BDM SA oceniają, że przed LPP stoi szereg wyzwań, takich jak wprowadzany w marcu zakaz handlu w niedziele, wymagająca sytuacja na rynku pracy, ograniczony potencjał do dwucyfrowego przyrostu powierzchni handlowej czy presja ze strony innych graczy. Ich zdaniem, akcje spółki są przewartościowane i wyceniają je na 8 203,3 zł za walor.

Jak tłumaczą analitycy DM BDM SA, od czasu publikacji ostatniej rekomendacji z 7 listopada, kurs akcji spółki zyskał ok. 7 proc., momentami przekraczając 10 tys. PLN, co w dużej mierze wynikało z osłabienia USD. W bieżącym raporcie cena docelowa została podniesiona do 8 203,3 PLN za walor, jednak zalecenie obniżone, z Trzymaj na Redukuj.

- W dłuższym okresie ciężko jest nam znaleźć argumenty, które miałyby stać się bodźcem do kontynuacji wzrostu wyceny spółki. Uważamy, że większość pozytywnych czynników jest już w znacznej mierze uwzględnione w cenie. Dostrzegamy raczej szereg wyzwań, takich jak wprowadzany w marcu zakaz handlu w niedziele, wymagającą sytuację na rynku pracy, ograniczony potencjał do dwucyfrowego przyrostu powierzchni handlowej czy presję ze strony innych graczy (zwracamy uwagę na H&M, który w minionych kwartałach borykał się ze słabszą sprzedażą) – napisali analitycy w raporcie.

Spodziewają się oni, że LPP w tym roku zwiększy powierzchnię handlową do ok. 1,1 mln mkw., co przy założeniu pozytywnych odczytów sprzedażowych z mkw. może pozwolić na osiągnięcie ok. 8 mld PLN przychodów (w tym ponad 8 proc. udział e-commerce). Czynsze za metr kwadratowy mogą wzrosnąć symbolicznie, jednak mocno do góry powinny pójść koszty wynagrodzeń – nawet o 9 proc. rdr, z powodu presji związanej z podwyżką płacy minimalnej i niskiego bezrobocia, które wzmagają wymagania pracowników. Rosnąca tendencja powinna też objąć pozostałe koszty (rozbudowa centrali i rosnący e-commerce m.in. w obszarze logistyki).

- Zwracamy jednak uwagę, że na rynku panuje mocna konkurencja między detalistami. Wskazujemy tu m.in. na borykający się z problemami w ostatnim czasie H&M. Dostrzegamy ryzyko, że szwedzki gigant odzieżowy może psuć rynek poprzez intensywne akcje promocyjne, o ile nie dojdzie do odbudowy jego obrotów. Z ciekawością patrzymy na okresy wyprzedażowe, w trakcie których mają być prowadzone mocne wyprzedaże zgodnie z bieżącą polityką zarządzania towarem – napisali analitycy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • yolo 2018-02-28 13:23:35

    Często kupuję w Reserved i widzę że klientów jakby coraz więcej. Chyba ciuchy od nich się przyjęły.

  • niewidzialny 2018-02-27 11:11:25

    Musi zmierzyć się z wyzwaniami, tak samo jak konkurencja, a wydaje mi się że LPP ma takie działa że poradzi sobie z tymi wyzwaniami najlepiej :).

  • grymis 2018-02-25 19:55:02

    Tyko da się zaobserwować, że za zwiększeniem powierzchni handlowych idzie zwiększenie zysków, więc można przez to rozumieć, że każdy nowy salon jest dobrze przyjmowany, a na rynkach zagranicznych może powstać jeszcze bardzo dużo nowych salonów, także możliwości do rozwoju są ogromne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (12)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.