Analitycy: LPP musi zmierzyć się z wieloma wyzwaniami

Autor: dlahandlu.pl 14 lutego 2018 14:57

Analitycy DM BDM SA oceniają, że przed LPP stoi szereg wyzwań, takich jak wprowadzany w marcu zakaz handlu w niedziele, wymagająca sytuacja na rynku pracy, ograniczony potencjał do dwucyfrowego przyrostu powierzchni handlowej czy presja ze strony innych graczy. Ich zdaniem, akcje spółki są przewartościowane i wyceniają je na 8 203,3 zł za walor.

Jak tłumaczą analitycy DM BDM SA, od czasu publikacji ostatniej rekomendacji z 7 listopada, kurs akcji spółki zyskał ok. 7 proc., momentami przekraczając 10 tys. PLN, co w dużej mierze wynikało z osłabienia USD. W bieżącym raporcie cena docelowa została podniesiona do 8 203,3 PLN za walor, jednak zalecenie obniżone, z Trzymaj na Redukuj.

- W dłuższym okresie ciężko jest nam znaleźć argumenty, które miałyby stać się bodźcem do kontynuacji wzrostu wyceny spółki. Uważamy, że większość pozytywnych czynników jest już w znacznej mierze uwzględnione w cenie. Dostrzegamy raczej szereg wyzwań, takich jak wprowadzany w marcu zakaz handlu w niedziele, wymagającą sytuację na rynku pracy, ograniczony potencjał do dwucyfrowego przyrostu powierzchni handlowej czy presję ze strony innych graczy (zwracamy uwagę na H&M, który w minionych kwartałach borykał się ze słabszą sprzedażą) – napisali analitycy w raporcie.

Spodziewają się oni, że LPP w tym roku zwiększy powierzchnię handlową do ok. 1,1 mln mkw., co przy założeniu pozytywnych odczytów sprzedażowych z mkw. może pozwolić na osiągnięcie ok. 8 mld PLN przychodów (w tym ponad 8 proc. udział e-commerce). Czynsze za metr kwadratowy mogą wzrosnąć symbolicznie, jednak mocno do góry powinny pójść koszty wynagrodzeń – nawet o 9 proc. rdr, z powodu presji związanej z podwyżką płacy minimalnej i niskiego bezrobocia, które wzmagają wymagania pracowników. Rosnąca tendencja powinna też objąć pozostałe koszty (rozbudowa centrali i rosnący e-commerce m.in. w obszarze logistyki).

- Zwracamy jednak uwagę, że na rynku panuje mocna konkurencja między detalistami. Wskazujemy tu m.in. na borykający się z problemami w ostatnim czasie H&M. Dostrzegamy ryzyko, że szwedzki gigant odzieżowy może psuć rynek poprzez intensywne akcje promocyjne, o ile nie dojdzie do odbudowy jego obrotów. Z ciekawością patrzymy na okresy wyprzedażowe, w trakcie których mają być prowadzone mocne wyprzedaże zgodnie z bieżącą polityką zarządzania towarem – napisali analitycy w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • yolo 2018-02-28 13:23:35

    Często kupuję w Reserved i widzę że klientów jakby coraz więcej. Chyba ciuchy od nich się przyjęły.

  • niewidzialny 2018-02-27 11:11:25

    Musi zmierzyć się z wyzwaniami, tak samo jak konkurencja, a wydaje mi się że LPP ma takie działa że poradzi sobie z tymi wyzwaniami najlepiej :).

  • grymis 2018-02-25 19:55:02

    Tyko da się zaobserwować, że za zwiększeniem powierzchni handlowych idzie zwiększenie zysków, więc można przez to rozumieć, że każdy nowy salon jest dobrze przyjmowany, a na rynkach zagranicznych może powstać jeszcze bardzo dużo nowych salonów, także możliwości do rozwoju są ogromne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (12)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8846

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane