Analitycy: Wyniki CCC obciążone kosztami przejęć

Autor: dlahandlu.pl 14 czerwca 2019 10:32

Analitycy: Wyniki CCC obciążone kosztami przejęć Fot. materiały prasowe

Analitycy DM mBanku oceniają, że wyniki CCC za I kwartał, pomimo okresowo wysokich wzrostów sprzedaży, były rozczarowujące. Ich zdaniem, problemem spółki są: zbyt wolny wzrost oferty produktowej, który nie nadążył za zwiększającą się powierzchnią salonów spółki oraz dalszy spadkowy trend w odwiedzalności galerii handlowych. Negatywny wpływ na sprzedaż został spotęgowany przez niekorzystne warunki pogodowe.

- Spółka negatywnie zaskoczyła w pierwszym kwartale 2019 r. bardzo wysoką dynamiką kosztów, pogarszając wynik EBITDA r/r pomimo wygenerowania bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży r/r (sprzedaż w marcu +86% r/r). W okresie kwiecień-maj CCC zaraportowało niską dynamikę sprzedaży Grupy, odnotowując istotne spadki sprzedaży na mkw. w sieci stacjonarnej CCC – wymieniają analitycy.

Biorąc pod uwagę ostatnie 17 miesięcy (od początku 2018 roku) CCC poprawiło sprzedaż na mkw. w detalicznej sieci sprzedaży r/r jedynie w 4 okresach. - Naszym zdaniem za pogorszenie wskaźnika odpowiadają: brak odpowiedniej oferty nadążającej za powiększającymi się salonami sprzedaży, wprowadzenie ograniczenia handlu w niedziele, spadająca odwiedzalność sklepów oraz niesprzyjające warunki pogodowe. Proces powiększania oferty przez spółkę jest w toku (akwizycja GRI, DeeZee, dystrybucja marek obcych), jednak pozytywnych efektów tych działań oczekiwalibyśmy w 2020 – czytamy w raporcie DM mBanku.

Koszty wzrosły w I kwartale tego roku prawie o 100% r/r do 72 mln zł. - Szacujemy, że częściowo spółka rozliczyła koszty doradztwa, jednak gros kosztów zostało dodanych wraz z konsolidacją KVAG. Naszym zdaniem restrukturyzacja kosztowa biznesu szwajcarskiego potrwa przynajmniej do 2020 roku. Koszty sprzedaży były obciążone konsolidacją Gino Rossi (biznes do restrukturyzacji), konsolidacją DeeZee (przejściowa strata ze względu na nakłady na marketing) oraz sponsoring grupy CCC Team (szacujemy roczny koszt na poziomie 60 mln PLN) – oceniają analitycy.

Biorąc pod uwagę bardzo słabe wyniki sprzedażowe spółki w okresie kwiecień-maj, wysoką bazę na marży brutto na sprzedaży i wysoką bazę kosztową, w drugim kwartale wstępnie oczekują oni 1 575 mln zł sprzedaży oraz spadku oczyszczonego EBIT do 119 mln zł (z 167 mln zł w II kwartale 2018 r.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,59

  • Śr

    4,14

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.