Analitycy: Wzrosty sprzedaży LPP w tym roku mogą osłabnąć

Autor: dlahandlu.pl, PB 25 lutego 2019 12:25

Analitycy: Wzrosty sprzedaży LPP w tym roku mogą osłabnąć Fot. Shutterstock

Zdaniem analityków, wyniki LPP za 2018 rok były dobre, choć czwarty kwartał przyniósł osłabienie dynamiki wzrostu sprzedaży. Ten rok może przynieść spowolnienie wzrostu, między innymi ze względu na wysoką bazę sprzed roku.

Przypomnijmy, ze wstępnych szacunków firmy LPP wynika, że grupa w 2018 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży o 14 proc., do 8,04 mld zł. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (liczone w walutach lokalnych) w 2018 roku wzrosły o 7,2 proc. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 4,4 mld zł, co oznacza wzrost o 18 proc. r/r. Koszty operacyjne wzrosły o 15 proc., do 3,6 mld zł, a zysk na działalności operacyjnej (EBIT) 743 mln zł (wzrost o 28 proc. r/r).  Powierzchnia handlowa grupy LPP na dzień 31 grudnia 2018 roku wyniosła 1.091 tys. m2 co oznacza, że wzrosła rok do roku o 9 proc.

Natomiast w samym czwartym kwartale 2018 roku przychody ze sprzedaży GK LPP wyniosły 2,4 mld zł (wzrost o 10 proc. r/r). Przychody LFL wzrosły o 2,3 proc. Zysk brutto na sprzedaży w czwartym kwartale 2018 roku wyniósł 1,4 mld zł i był wyższy r/r o 13 proc. Koszty operacyjne wzrosły o 9 proc., do 940 mln zł, a zysk na działalności operacyjnej wzrósł o 12 proc., do 420 mln zł.

- Obawiamy się, że rok 2019 może przynieść istotne wyhamowanie tempa wzrostu. Grupa będzie mierzyła się w pierwszym półroczu 2019 r. z bardzo wysoką bazą sprzedaży porównywalnej, zwłaszcza w krajowej części biznesu. Dodatkowo „odpada” kolejna niedziela objęta zakazem handlu -  zakładamy, że sprzedaż z mkw. w tym okresie wykaże dynamiki bliskie zeru – ocenia Adrian Górniak, analityk DM BDM SA, w raporcie z 20 lutego.

- Zwracamy także uwagę na utrzymującą się silną konkurencję w branży odzieżowej, coraz lepiej radzi sobie H&M (w 4Q’18 wzrost sprzedaży o 12% r/r), który dodatkowo zapowiedział mocniejsze wejście na rynki wschodnie – dodaje.

Podobnego zdania jest Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. - Oczekujemy, że w tym roku dynamiki wzrostu wyników w LPP mogą wyhamować z racji wysokiej bazy zeszłego roku – mówi. - Wstępne dane LPP za czwarty kwartał były solidne, zgodne z naszymi oczekiwaniami na poziomie operacyjnym, choć struktura odbiegała od naszych założeń. Sprzedaż była poniżej naszych oczekiwań (niższe wzrosty sprzedaży porównywalnej LFL), jednak zostało to zrekompensowane wyższą od oczekiwanej przez nas marżą brutto na sprzedaży - dodaje.

Analityk DM BDM SA przypomina, że szacunkowa marża brutto w czwartym kwartale 2018 r. wzrosła do 59,8% (+1,8 p.p. r/r). Jednak, jego zdaniem, parząc na ostatnie umocnienie USD, trudno będzie ją obronić.


  • maciek 2019-02-28 19:40:35

    Gdy przekroczy się już pewną barierę to ciężko o dynamiczne wzrosty rok w rok. Grunt to stały progres.

  • Krzysztof 2019-02-28 15:03:31

    Myślę, że właściciel LPP jest już tak doświadczonym przedsiębiorcą, że jest przygotowany na wszelkie zawirowania gospodarcze.

  • neta 2019-02-27 18:23:46

    To się jeszcze okaże, spółka nieraz już nas zaskakiwała.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    2,64

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.