Badanie: Google i YouTube pierwszymi doradcami w kwestii kosmetyków

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2019 10:57

Badanie: Google i YouTube pierwszymi doradcami w kwestii kosmetyków Fot. Shutterstock.com

Jak wynika z analizy trendów Google zapytania z kategorii beauty zyskują 5 proc. rok do roku w wyszukiwarce, zaś na YouTube 10 proc. Ścieżka zakupowa konsumentów coraz częściej zaczyna się od smartfona - 87 proc. mobilnych użytkowników sięga po telefony od razu kiedy pojawi się u nich potrzeba wyszukania informacji lub zakupu konkretnego produktu lub usługi.

31% Polaków szuka za pośrednictwem smartfonów inspiracji, co do zakupu różnych produktów lub usług, a 25% używa telefonu do znalezienia informacji o lokalnych sklepach i usługach. 

Wyszukiwania związane z pielęgnacją urody czy makijażem, jakie internauci wpisują w Google są sezonowe. W skali roku charakteryzuje je stabilny przyrost na poziomie 5% r/r, jednak w okresie przedświątecznym zyskują aż 25% r/r. Wyszukiwania te są zarówno generyczne, jak i powiązane z nazwami konkretnych marek. Użytkownicy rozglądają się za produktami określonych firm sezonowo, prawdopodobnie poszukując ich na prezent. Aż 33% wyszukiwań związanych z urodą dotyczy właśnie największych marek kosmetycznych. Użytkownicy, którzy wpisują je w Google, dokładnie wiedzą czego szukają i są gotowi na podjęcie decyzji o zakupie.

Wzrost wyszukiwań związanych z urodą na YouTube wyniósł aż 10% w skali roku. Największe nasilenie tych zapytań przypadło na okresy przedświąteczne, odpowiednio 21% r/r przed Wielkanocą i 22% r/r przed Świętami Bożego Narodzenia. Na YouTube królują hasła dotyczące makijażu – są najpopularniejsze w kategorii beauty, z udziałem na poziomie 27% i rocznym wzrostem wynoszącym 12%. Pod względem zainteresowania prawie dorównują im zapytania dotyczące pielęgnacji włosów z udziałem wyszukiwań w wysokości 26% i wzrostem 11% r/r.

W przeciwieństwie do haseł wpisywanych w Google, na YouTube zapytania powiązane z konkretnymi markami stanowią tylko 3%. Wchodząc na platformę, użytkownicy przede wszystkim, rozglądają się za tutorialami i poradami jak wykonać makijaż, fryzurę czy zadbać o cerę. Z wyszukiwarki internauci korzystają natomiast wtedy, kiedy wykazują już intencję zakupową i poszukują konkretnego produktu. 

Wyszukiwania dotyczące pielęgnacji skóry stanowią 6% zapytań z kategorii beauty w wyszukiwarce i 5% na YouTube. W Google użytkownicy szukają konkretnych marek i produktów, a na YouTube dominują wyszukiwania generyczne. Polscy internauci rozglądają się za różnymi sposobami na radzenie sobie z problemami skórnymi, w tym pozbycie się cellulitu, zaskórników czy trądziku. 

Wewnętrzne dane Google za okres: październik 2016 r. - wrzesień 2018 r. dla Polski. Wzrost roczny obejmuje porównanie październik 2017 r. - wrzesień 2018 r. vs. październik 2016 r. - wrzesień 2017 r. Przedświąteczne wzrosty wyszukiwań są obliczone na podstawie analizy haseł za: listopad - grudzień vs. wrzesień - październik w latach 2016 - 2018.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6613
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.