Badanie: Młodzi konsumenci najczęściej odwiedzają Orlen. Konkurencja daleko w tyle

Autor: MondayNews 30 sierpnia 2019 09:41

Badanie: Młodzi konsumenci najczęściej odwiedzają Orlen. Konkurencja daleko w tyle Fot. materiały prasowe

Na prawie 3,5 tys. stacji paliw przeprowadzono badanie obejmujące blisko 600 tys. młodych konsumentów. Analiza 5 mln. wizyt wykazała, że większość tych osób pojawia się tam średnio 3 lub więcej razy na 3 miesiące. Zdecydowanie najczęściej wybierany jest ORLEN. Kolejne pozycje w zestawieniu mają BP, Shell oraz Circle K. Tego typu placówki są najliczniej odwiedzane od godz. 14.00 do 16.00. Zwiększony ruch zaobserwowano głównie w piątki, czwartki i środy. Odwrotnie jest w niedziele. Najwięcej wizyt odnotowano w woj. mazowieckim i śląskim, a najmniej – w podlaskim. ORLEN cieszy się największą popularnością w mazowieckim, a BP, Shell i Circle K – w śląskim.

– ORLEN ma największą popularność w woj. mazowieckim, z którego się wywodzi – 16,51%. Płocki koncern odnotował też bardzo dobre wyniki w dolnośląskim – 11,06%, a także w śląskim – 10,62%, gdzie posiada dużą liczbę stacji. Najsłabiej jest w woj. podlaskim – 1,84%, podkarpackim – 2,84%, jak również w świętokrzyskim – 2,88% – wylicza Adam Grochowski.

Prawie połowa młodych klientów płockiego koncernu pojawia się na stacjach 3 lub więcej razy na 3 miesiące – 49,15%. Jedną wizytę odbywa 32,63%, a 2 razy jest 18,22%. Świadczy to o tym, że firma bardzo dobrze wykorzystuje swoją przewagę w liczbie placówek. Ponadto wiele osób tankuje specjalnie na stacjach opatrzonych logiem orła ze względu na atrakcyjne oferty lojalnościowe.

Z kolei BP cieszy się szczególnym uznaniem w woj. śląskim – 21,18%, mazowieckim – 18,45%, a także w małopolskim – 12,09%. Najsłabsze wyniki ma w woj. podlaskim – 0,66%, opolskim – 1,56%, jak również w warmińsko-mazurskim – 1,69%. Na liczbę odwiedzin może wpływać mniej lub bardziej rozbudowana sieć placówek w określonych województwach. Z badania wynika też, że młodzi klienci BP średnio raz na 3 miesiące pojawiają się na tych stacjach – 45,60%.

Shell również ma największą liczbę odwiedzin w woj. śląskim – 21,36%. W mazowieckim zanotował 14,37%, a w dolnośląskim – 10,92%. Najgorzej jest w świętokrzyskim – 0,61%, podlaskim – 0,86%, a także w opolskim – 1,82%. 

Circle K, podobnie jak inne duże sieci, ma największą popularność w woj. śląskim – 16,49%. Zbliżonym uznaniem cieszy się w mazowieckim – 15,20%, a nieco mniejszym – w małopolskim – 8,71%. Mało odwiedzin widać w woj. opolskim – 1,91%, podlaskim – 2,08%, a także w świętokrzyskim – 2,74%. Młodzi klienci tych stacji są na nich średnio raz na 3 miesiące – 50,54%. To głównie efekt rozlokowania stacji.

Stacje Lotos cieszą się największym uznaniem w woj. mazowieckim – 15,34%. Podobne wyniki odnotowało wielkopolskie – 14,16%, a także śląskie – 14,01%. Na 4. miejscu jest woj. pomorskie, gdzie firma ma główną siedzibę. Natomiast najsłabiej jest w woj. świętokrzyskim – 0,77%, lubuskim – 1,30%, jak również w lubelskim – 2,93%. Należy dodać, że młodzi klienci tej sieci zazwyczaj odbywają jedną wizytę na 3 miesiące – 55,18%.

– Jak widać, tylko ORLEN ma dużą liczbę klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu pojawiają się na stacjach. Najbliższa konkurencja jest w tej kwestii daleko w tyle. To pokazuje, jak ogromne znaczenie na rynku dystrybucji paliw ma rozbudowana sieć placówek. Koncern aktywnie sponsoruje też polski sport, przez co buduje w świadomości klientów obraz rodzimej marki. Konsumencki patriotyzm przyczynia się również do sukcesu spółki – podsumowuje Adam Grochowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.