Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Badanie: Telewizory typu smart TV są już standardem

Autor: dlahandlu.pl 3 września 2018 09:12

Badanie: Telewizory typu smart TV są już standardem Fot. Shutterstock.com

W pierwszej połowie 2018 roku globalna sprzedaż telewizorów osiągnęła wartość 45 mld euro. W głównej mierze przyczyniły się do tego mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. GfK prognozuje, iż w 2018 roku całkowita sprzedaż na rynku telewizorów w ujęciu ilościowym wyniesie 238 mln urządzeń, czyli o 2 proc. więcej niż w roku 2017.

Najważniejsze trendy przyczyniające się do tego wzrostu to najwyższej klasy urządzenia sprzedawane po wysokich średnich cenach, telewizory typu smart i connected TV oraz ożywienie na rynkach wschodzących. Do globalnego wzrostu na poziomie regionalnym znacząco przyczyniły się kraje Ameryki Łacińskiej. W pierwszej połowie 2018 roku wygenerowały 25-procentowy wzrost wartości sprzedaży. Region odpowiadał za 11 proc. globalnej sprzedaży telewizorów. To główne wnioski dotyczące globalnego rynku TV przygotowane przez analityków GfK.

Za ponad połowę globalnej sprzedaży w ujęciu wartościowym odpowiadały telewizory o przekątnej ekranu powyżej 50 cali. Ceny takich urządzeń mogą przekraczać 4000 euro.

Arkadiusz Bicki, analityk GfK w zakresie rynku TV, komentuje: - Urządzenia organic LED (OLED), z najpopularniejszą technologią wyświetlania w klasie cenowej premium, zanotowały wzrost wartości sprzedaży o ponad 100 proc. Za rosnącą popularność OLED odpowiada głównie Europa Zachodnia, ale trzycyfrowe wzrosty odnotowały niemal wszystkie regiony. Prognozujemy, iż w drugim półroczu 2018 na rynek wejdą kolejni producenci, co dodatkowo zwiększy dynamikę rynku. Jeśli chodzi o rozdzielczość wyświetlacza, rośnie popularność 4K, a na tegorocznym IFA mają zostać zaprezentowane pierwsze modele 8K.

Trend ma jednak swoje wady: rozdzielczość UHD i większe ekrany negatywnie wpływają na roczne zużycie energii. W Europie, w pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku, jedynie 33 proc. wszystkich sprzedanych telewizorów uzyskało klasę energetyczną A+. Sprzedaż w klasie A++ nadal pozostaje na nieznacznym poziomie.

Sukces platform streamingowych i spadek zainteresowania kanałami telewizyjnymi młodszych widzów spowodowały, że telewizory typu smart TV są już właściwie standardem. Od stycznia do czerwca 2018 roku udział tych urządzeń w całkowitej sprzedaży wyniósł 85 proc. wobec 79 proc. w roku 2017. Na poziomie regionalnym w krajach Ameryki Łacińskiej telewizory typu smart TV odpowiadały za 93 proc. wartości sprzedaży w pierwszym półroczu 2018, w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki – około 66 proc.

Ponadto kolejni producenci wprowadzają do swojej oferty telewizory sterowane głosowo, zwiększając tym samym zasięg cyfrowych asystentów domowych. Nie wszystkie urządzenia głosowe są zintegrowane z telewizorami, kontrola głosowa odbywa się często za pośrednictwem zewnętrznych urządzeń smart.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.