PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Baltona zwiększyła sprzedaż, ale wykazała straty

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2018 15:11

Grupa Baltona w pierwszym kwartale 2018 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży do 91,9 mln zł, z 90,9 mln zł rok wcześniej. Strata z działalności operacyjnej zwiększyła się do 3,8 mln zł, z 3 mln zł w pierwszym kwartale 2017 roku.

Jak informuje spółka w raporcie kwartalnym, w pierwszym kwartale 2018 roku, w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku, detaliczna sprzedaż ogólnodostępna oraz sprzedaż hurtowa i schipchandling spadły odpowiednio o 26 proc. i 9 proc., natomiast detaliczna sprzedaż wolnocłowa wzrosła 14 proc.

Jeśli chodzi o obszar kosztów największy wzrost (w wartościach bezwzględnych) w porównywanych okresach dotyczył kosztów usług obcych i kosztów świadczeń pracowniczych – odpowiednio o 1,7 mln zł i 0,8 mln zł.

Wypracowany w I kwartale 2018 r. wynik na poziomie EBITDA (liczony jako wynik operacyjny skorygowany o amortyzację) wyniósł -2.431 tys. zł i spadł o 86 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017, kiedy to wynosił on -1.308 tys. zł.

Z kolei, wynik netto grupy Baltona za okres 3 miesięcy zakończony 31 marca 2018 roku zamknął się stratą w wysokości 4.068 tys. zł. Strata netto za analogiczny okres w roku 2017 była niższa i wynosiła 2.514 tys. zł.

- Na ujemny wynik finansowy netto wpłynęła głównie działalność operacyjna. Różnice kursowe netto były dodatnie i wyniosły w pierwszym kwartale 2018 roku 449 tys. zł, podczas gdy w pierwszym kwartale 2017 roku dodatnie różnice kursowe netto wyniosły 915 tys. zł – czytamy w raporcie.

Działalność Grupy Baltona charakteryzuje się sezonowością popytu, rentowności i sprzedaży. Wynika to ze specyfiki branży lotniczej i związanej z tym sezonowości ruchu lotniczego. Grupa Baltona odnotowuje najniższą sprzedaż w okresie od listopada do kwietnia, a najwyższą w okresie od maja do października.

- W rezultacie przychody ze sprzedaży osiągane w I i IV kwartale są z reguły niższe niż te notowane w kwartale II i III. Zjawisko sezonowości ma wpływ na marże i wyniki finansowe realizowane w poszczególnych miesiącach i kwartałach oraz wpływa na zróżnicowane zapotrzebowanie grupy na kapitał obrotowy – informuje spółka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7647
Ilość aktualnych ofert: 498500

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.