Brand Hebe gotowy na eksport

Autor: dlahandlu.pl 22 lutego 2019 13:33

Brand Hebe gotowy na eksport fot. Jeronimo Martins

Hebe, drugi brand portugalskiego giganta handlu w Polsce, ma mocną pozycję na rynku drogeryjnym. Kilka lat temu szef sieci zdradził, że myśli o ekspansji Hebe na rynki zagraniczne. Chociaż Jeronimo Martins nie potwierdza informacji o takich krokach, marka wydaje się być gotowa do eksportu.

W 2016 roku Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, zdradził, że myśli o przeniesieniu polskiego konceptu Hebe na inne rynki. Prezes powiedział, że widzi potencjał w marce Hebe. Firma szuka odpowiedniej formuły eksportu brandu na zagraniczne rynki. Na razie firma milczy na temat zagranicznej ekspansji, ale marka Hebe wydaje się być gotowa na eksport, a spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, w ubiegłym roku zarejestrowała znak towarowy Hebe w europejskim urzędzie patentowym.

- Obecnie koncentrujemy się na rozwoju sieci Hebe w Polsce. W 2018 r. otworzyliśmy ponad 50 nowych sklepów, zarówno w dużych, jak i małych miastach, między innymi w wielu galeriach i parkach handlowych. W 2019 r. zamierzamy kontynuować ten trend i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozszerzając również ofertę produktową. Planów dot. ekspansji sieci Hebe nie komentujemy - odpowiedziało nam biuro prasowe sieci.

Sieć Hebe liczy obecnie 202 placówki. W ubiegłym roku marka Hebe osiągnęła sprzedaż w wysokości 207 mln euro (wzrost o 24,7 proc. w euro i o 25 proc. w złotówkach). W ciągu 12 miesięcy 2018 r. uruchomiono łącznie 51 nowych sklepów. Sieć powiększyła się netto o 48 lokalizacji. W tym roku sieć otworzyła już dwie drogerie.

Chociaż sieci daleko do Rossmanna, to wyniki finansowe pokazują, że brand radzi sobie naprawdę dobrze. Przychody spółki Jeronimo Martins Drogerie i Farmacje za okres 12 miesięcy 2017 r. wyniosły 731 676 458 zł, podczas gdy Douglas Polska zanotował wynik na poziomie 682 548 453 zł a Rossmann Supermarkety Drogeryjne 7 732 415 920.

Hebe odpowiada za 1,2 proc. sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins (1 proc. w 2017 r.) , podczas gdy Biedronka odpowiada za 67,4 proc.

Przypomnijmy, pierwsza drogeria Hebe została otwarta 24 maja 2011 r. w Warszawie przy Al. Jerozolimskich. Sieć na większe inwestycje w brand zdecydowała się dopiero w 2014 r., kiedy budżet na rozwój Hebe wyniósł ok. 400 mln euro.

W ostatnim czasie głośno zrobiło się o planach uruchomienia przez Hebe sprzedaży przez internet. Jak niedawno pisaliśmy, warszawska centrala Biedronki szuka pracownika na stanowisko Digital Marketing Manager. Ogłoszenie odnosi się do marki Hebe. W opisie stanowiska sieć podaje, że osoba na tym stanowisku będzie się zajmować zwiększaniem pozyskiwania i konwersji klientów online zgodnie z celami sprzedaży e-commerce i ogólną strategią marketingową.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,19

  • Śr

    3,82

  • Min

    1,84

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7935
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.