PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Branża DIY wciąż z deficytem wiedzy w kwestii potencjału punktów sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 17 kwietnia 2019 10:49

- W sektorze remontowo-budowlanym w Polsce widoczny jest spory deficyt wiedzy w zakresie realnej liczebności i potencjału punktów sprzedaży dla poszczególnych grup asortymentowych. Każdy producent definiuje kanał dystrybucji inną liczebnością - uważa Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager w GfK.

Instytut GfK zbudował mapę atrakcyjności sprzedażowej powiatów w oparciu o liczbę: ludności, budynków mieszkalnych (jedno- i wielorodzinnych, czyli zasób mieszkaniowy), pozwoleń na budowę (2 lata), budynków mieszkalnych oddawanych do użytku (ostatnie 5 lat) oraz siłę nabywczą ludności (w zł). Następnie na mapę naniesiono lokalizacje sieci DIY.

Wyniki analizy pokazały, iż wielkoformatowe sieci DIY skupiały się dotychczas głównie na obsłudze potencjałów aglomeracyjnych. Z kolei sieci DIY, o mniejszym formacie sklepów, z powodzeniem mogłyby obsługiwać również mniejsze miasta o średnim i atrakcyjnym potencjale.

Instytut GfK przeanalizował również dane o podaży punktów tradycyjnych w poszczególnych powiatach, dostępne wśród brokerów baz danych, nakładając na nie własne dane potencjałowe dla powiatów. Główne wnioski z analizy wskazują, iż: tradycyjne punkty sprzedaży lokują się głównie w obszarach zurbanizowanych; powiaty o charakterze turystycznym i uzdrowiskowym charakteryzują się atrakcyjnymi potencjałami docenionymi już przez dystrybucję tradycyjną; zdecydowana większość punktów sprzedaży znajduje się na obszarach o wysokim potencjale (dobre rozpoznanie lokalnego rynku); właściciele budynków jednorodzinnych znajdują się w bliższej odległości od sklepu tradycyjnego niż od wielkoformatowego sklepu DIY.

- Biorąc pod uwagę dane o podaży punktów tradycyjnych w porównaniu z lokalizacjami sieci DIY, istnieje kilkadziesiąt powiatów, w których siła i potencjał tradycji wydają się być bezdyskusyjne, co przy braku hal DIY oznacza, iż o obszary te powinny bezpośrednio zadbać służby sprzedażowe producentów. Jednocześnie ewidentnie niektóre małoformatowe hale DIY są zlokalizowane w obszarach o niskim potencjale. Z kolei sieciom DIY coraz trudniej znaleźć lokalizacje o atrakcyjnym potencjale i małym nasyceniu dystrybucją tradycyjną - dodaje Marcelin Matusiak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,50

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.