Bytom powiększył sieć o sześć sklepów, w IV kw. planowane kolejne trzy otwarcia

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2018 10:09

Sprzedaż grupy Bytom po III kwartałach tego roku wzrosła o 12 proc., do 145,6 mln zł, w tym sprzedaż internetowa wzrosła o kilkadziesiąt procent. Na koniec trzeciego kwartału grupa posiadała 119 sklepów pod marką BYTOM, o łącznej powierzchni 15 012 m2, co oznacza wzrost rok do roku o 6 sklepów oraz o niemal 2 tys. m2.

Na dzień 30 września 2017 r. siec posiadała 113 sklepów o powierzchni 13 189 m2. W okresie III kwartałów 2018 roku otworzono 4 nowe lokalizacje.

- W IV kwartale bieżącego roku planowane jest otwarcie kolejnych placówek detalicznych oraz powiększanie powierzchni w istniejących centrach handlowych. Zwiększenie powierzchni dotyczy sklepów, które bardzo dobrze prosperują (cechują się wysoką rentownością), ale mają zbyt małą powierzchnię do ekspozycji całego oferowanego do sprzedaży asortymentu. W opinii Grupy zwiększenie metrażu części sklepów do preferowanego obecnie (120-130 m2) pozytywnie wpłynie na osiągane przez te sklepy wyniki. Szacowany metraż na koniec 2018 roku to ok 15,8 tys. m2 i 122 sklepów – napisano w raporcie firmy.

W III kwartałach 2018 roku wartość sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku zwiększyła się o blisko 12% (z poziomu 129.871 tys. zł) i wyniosła 145.263 tys. zł. Na wzrost składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która stanowi ok 94% łącznych przychodów Grupy. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 121,5 mln zł do 136,9 mln zł (wzrost o 13%).

- Wzrost sprzedaży detalicznej to efekt zwiększenia posiadanej sieci. Pod względem sprzedaży w zł/m2 sieci handlowej w ciągu 9 miesięcy 2018 roku nastąpiła stabilizacja: za 9 miesięcy 2018 r. średnia miesięczna sprzedaż z m2 wyniosła 1.049 zł/m2 vs 1.062 zł/m2 za 9 miesięcy 2017 r. Należy zwrócić uwagę na fakt iż dynamika wzrostu marży brutto w każdym kwartale jest wyższa niż dynamika wzrostu sprzedaży, po trzech kwartałach wynosiła 18 % (wyższa o 5pkt % vs dynamika sprzedaży) – napisano w raporcie.

W III kwartale 2018 r. emitent odnotował wzrosty sprzedaży z m2 zarówno w lipcu jak i sierpniu (w lipcu był to wzrost o 3% a w sierpniu aż o blisko 9% na metrze w ujęciu rok do roku, we wrześniu odnotowano spadek r/r o 15%). Bardzo słabym miesiącem był wrzesień, który rozpoczął sprzedaż kolekcji jesiennej, ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne podobnie jak cała branża spółka odczuła jej efekty. W sumie, w III kwartale poziom sprzedaży z m2 spadł o 0,8% r/r.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,41

  • Min

    3,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.