CCC planuje zwiększenie powierzchni sprzedaży, wejście na nowe rynki i rozwój eObuwie

Grupa CCC chce w 2018 roku zwiększyć powierzchnię sklepów o nie mniej niż 110 tys. m kw. netto, z czego około 43 proc. otwarte zostanie w Polsce, a reszta za granicą - poinformowała spółka w raporcie rocznym. W 2019 roku grupa zamierza otworzyć dodatkowe 100 tys. m kw. powierzchni.
CCC podało w raporcie, że w 2018 roku planuje podpisać umowy franczyzowe dot. 2-3 nowych krajów (w tym dot. Gruzji i Kazachstanu), z terminem otwarcia 2019 r.
W planach na 2019 r. znajduje się otwarcie pierwszych sklepów i rozbudowa sieci sprzedaży na terytorium Bliskiego Wschodu, tj.: w Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Omanie, Katarze, Bahrajnie, pokrytych podpisaną umową franczyzową.
Przeczytaj także:
Na rynku niemieckim i austriackim spółka zamierza kontynuować optymalizację lokalnego modelu biznesowego, aby dojść do breakeven. Grupa otwarta jest na możliwości ekspansji na rynkach dojrzałych przez joint-ventures/alianse.
eObuwie planuje w ramach ekspansji zagranicznej uruchomienie w 2018 roku sprzedaży online na trzech nowych rynkach: francuskim, włoskim i hiszpańskim.
Przeczytaj także:
W latach 2018-2019 w rozwój e-commerce (logistyka + systemy) grupa zainwestuje co najmniej 100 mln zł.
Spółka podała, że budowa nowych magazynów logistycznych w Zielonej Górze i Polkowicach (online i offline) potrwa do roku 2019.
Grupa przewiduje roll-out nowego formatu sklepu eObuwie. "Model biznesowy grupy zostanie rozbudowany o uruchomienie i rozwój sieci sklepów omnichannelowych eObuwie, w których bardzo duża powierzchnia magazynowa w stosunku do showroomu zapewnieni klientom dostęp do około 100 tys. par butów z blisko 500 marek w jednym miejscu" - napisano w raporcie.
W połowie roku 2018 uruchomiona ma zostać usługa +reserve and collect+ dla sklepów CCC.
Wśród celów finansowych na 2018 rok grupa CCC wymienia w raporcie: optymalizację kapitału obrotowego (wydłużenie średniego terminu zapadalności zobowiązań handlowych oraz rotacją zapasów), redukcję poziomu zadłużenia i wydłużanie przeciętnego terminu zapadalności zobowiązań finansowych, podnoszenie poziomu dyscypliny kosztowej i poprawę rentowności.
Na koniec 2017 roku sieć CCC liczyła 925 sklepów, z czego 852 własnych.
W 2017 r. grupa zwiększyła swoją powierzchnię handlową netto o 77,2 tys. m kw., z 458,6 tys. m kw. do 535,8 tys. m kw. na koniec roku. Otwarto nowe sklepy o łącznej powierzchni 70 tys. m kw. oraz zmodernizowano i powiększono istniejącą powierzchnię handlową o 19,5 tys. m kw. W trakcie 2017 r. zlikwidowano 38 sklepów o łącznej powierzchni 12,3 tys. m kw.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Wt 21:17 PKN Orlen porozumiał się ze związkami zawodowymi ws. wzrostu wynagrodzeń i...
- Wt 19:05 TFI Capital Partners chce zyskać jeszcze rok na sprzedaż Piotra i Pawła
- Wt 17:57 CCC pożycza Gino Rossi 20 mln zł
- Wt 17:47 Największy polski dostawca ryżu pod markami własnymi sieci przejęty przez...
- Wt 15:01 Producent pieluch dla Biedronki ruszył z zakładem w Radomsku
- Wt 14:59 Designer Outlet Sosnowiec rozwija ofertę modową
- Wt 14:46 Konfederacja Lewiatan: W styczniu wzrost płac najwyższy od 11 lat
- Wt 14:33 Baltona zawarła umowę dotyczącą logistyki magazynowej
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Lidl uruchamia największe centrum dystrybucyjne w Polsce (galeria)
-
Poznaj pięć konceptów sklepów Lidl (galeria zdjęć)
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 Tesco zwolni setki menadżerów?
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.