CCC: Słabszy pierwszy kwartał jest do odrobienia w całym pierwszym półroczu

Autor: PAP Biznes 15 maja 2018 15:00

CCC widzi istotny potencjał do wzrostu marży w perspektywie roku - powiedział wiceprezes spółki Marcin Czyczerski. Niezrealizowana sprzedaż grupy CCC w pierwszym kwartale przeniosła się na kwiecień, przenosi się też na maj. Wiceprezes ocenił, że słabszy pierwszy kwartał jest do odrobienia w całym pierwszym półroczu.

Sprzedaż CCC w pierwszym kwartale spadła o 3,8 proc. do 692,7 mln zł. W samym marcu sprzedaż spadła o 19,3 proc. do 254,9 mln zł.
 
"To nie jest stracona sprzedaż. To jest sprzedaż, która przeniosła się na kwartał drugi, w szczególności na kwiecień, też na maj, i tego jesteśmy świadkami" - powiedział we wtorek wiceprezes Czyczerski.
 
"Spodziewamy się istotnego przesunięcia pozytywnego efektu sprzedaży nowej kolekcji na drugi kwartał" - poinformowała spółka w prezentacji.
 
Przychody grupy za kwiecień wyniosły 455,4 mln zł, więcej rdr o 32,5 proc.
 
"Zachęcam, żeby cierpliwie podejść do wyników tego półrocza, bo pierwszy kwartał jest jak najbardziej do odrobienia" - powiedział wiceprezes.
 
"To co deklarowaliśmy na poprzedniej konferencji, nasze założenia całoroczne się nie zmieniają. Teraz mówimy to z pełnym przekonaniem" - dodał.
 
W listopadzie 2017 roku CCC podawało, że chce wypracować w 2018 roku powyżej 650 mln zł zysku EBITDA i zwiększyć przychody do ponad 5 mld zł. Jak wówczas podano, firma zakłada w 2018 roku niezmieniony poziom marży brutto (wzrost w biznesie tradycyjnym).
 
Marża brutto CCC w pierwszym kwartale wyniosła 47,8 proc. wobec 48,7 proc. rok wcześniej. Marża w kanale e-commerce spadła rdr do 37,4 proc. z 39,5 proc.
 
Wiceprezes widzi istotny potencjał do wzrostu marży w perspektywie roku.
 
"W marży widzimy istotny upside dla spółki w perspektywie roku" - powiedział we wtorek Czyczerski.
 
CCC opublikowała we wtorek kwartalny raport finansowy. Grupa miała w pierwszym kwartale 2018 roku 145,7 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 40,8 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła w tym okresie 119,5 mln zł wobec 16,1 mln zł straty przed rokiem. EBITDA wyniosła 17,4 mln zł, co oznacza wzrost 13,9 mln zł w stosunku do I kwartału 2017 r. Przychody grupy wyniosły 694,1 mln zł wobec 720,4 mln zł rok wcześniej.
 
Sprzedaż LFL spadła w pierwszym kwartale rdr o 20,1 proc. Przychody online wzrosły o 52 proc., a przychody offline spadły o 14 proc.
 
Udział e-commerce w strukturze sprzedaży w pierwszym kwartale wyniósł 24 proc. Wiceprezes powiedział, że w skali całego roku e-commerce powinien stanowić jedną piątą sprzedaży.
 
CCC miała na koniec kwartału 934 sklepy. Grupa jest obecna w 20 krajach - w 17 offline, a w 12 online.
 
Powierzchnia handlowa (sklepy własne i franczyzowe) na koniec pierwszego kwartału wyniosła 551,879 tys. m kw., więcej rdr o 17 proc.
 
Czyczerski poinformował podczas konferencji, że wzrost powierzchni idzie zgodnie z planem.
 
"Cieszy też wzrost powierzchni w Rosji, deklarujemy, że to będzie drugi pod względem ważności rynek w 2018 roku" - powiedział wiceprezes.
 
Podtrzymał też plan uruchomienia nowych powierzchni handlowych w tym roku na poziomie około 100 tys. m. kw.
 
Grupa zapowiadała w marcu, że chce w tym roku zwiększyć powierzchnię sklepów o nie mniej niż 110 tys. m kw. netto. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.